دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بینی رئیس اتحادیه لوازم خانگی از سال سخت پیش روی تولیدکنندگان

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این که تزریق نقدینگی برای افزایش خرید کالا مسکنی برای خروج موقت از رکود است، گفت: نگاه تولیدکنندگان به بازار باید تغییر کند و آنها باید با افزایش کیفیت به صادرات رو بیاورند.
کد خبر : 45500

محمد طحان پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به این که به نظر می‌رسد تولید در سال آینده مشکلات بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: پیش از این بانک‌ها به بهانه این که کشور در تحریم است برای تولیدکنندگان ال سی باز نمی‌کنند؛ ضمن اینکه دلال‌های انتقال دلار نیز 15 درصد به هزینه‌ها اضافه می‌کنند و یا دلار هر ساعت تغییر قیمت می‌دهد،‌ اینها شرایط افزایش قیمت را فراهم می‌کردند، اما در سال آینده این وضعیت کاملا تغییر خواهد کرد.


وی با بیان اینکه دیگر خانه‌های مردم انبار کارخانه‌ها نیست، عنوان کرد: مردم به اندازه کافی پول دارند، اما به اندازه نیازشان خرید می‌کنند.


طحان پور ادامه داد: در گذشته مردم اضافه بر نیاز خرید کرده و در انبارهای خانه نگهداری می‌کردند. زیاده روی در خرید هم به دلیل عدم اطمینان مردم به فردا بود، زیرا در گذشته با افزایش قیمت دلار، قیمت لوازم خانگی تا 2 برابر افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها نسبت به سال گذشته ارزان‌تر است.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: دلال‌بازی در کشور جمع شده و هر روز شرایط بهتر می‌شود، زیرا اقتصاد کشور در حال جراحی است و دولت شرایط مساعدی را برای بازار فراهم کرده است، بنابراین تولیدکنندگان باید برای فروش محصولات خود در سال آینده فکر کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته