دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقف اعتبارات صندوق ضمانت صادرات ایران افزایش یافت

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات گفت: در گذشته گفته می‌شد که پروژه‌های بزرگ با منابع این صندوق هم‌پوشانی ندارد و ضرورت این افزایش سرمایه را ایجاب می‌کرد.
کد خبر : 45430

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سیدکمال سیدعلی با بیان اینکه این صندوق به روال پوشش‌های بیمه‌ای خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: این صندوق در مقابل هر یک واحد سرمایه‌گذاری می‌تواند 10 واحد سرمایه‌گذاری را پوشش بیمه‌ای بدهد.


وی در رابطه با نحوه استفاده از اعتبارات جدید بیان کرد: مقرر شده است که سقف اعتبارات کشورهایی که با آنها همکاری می‌کردیم، افزایش یابد. همچنین اعتبار صندوق در برخی بانک‌های خارجی پایین بود که قرار است پیرو این افزایش سرمایه، سقف اعتبارات صندوق در این بانک‌ها افزایش پیدا کند.


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود: در چنین شرایطی پوشش بیمه‌ای بهتری خواهیم داشت و می‌توانیم تضمین‌های محکم‌تری به متقاضیان ارائه کنیم و پیرو آن متقاضیان نیز نگاه بهتری به صندوق خواهند داشت.


وی در رابطه با تاثیر افزایش سرمایه این صندوق در خروج از رکود اقتصادی گفت: این افزایش سرمایه به صادرکنندگان و واردکنندگان اجازه می‌دهد با پذیرش ریسک بالاتری به کار خود ادامه دهند و کالاهای بیشتری را حمل کنند که تاثیر خود را در بازار خواهد گذاشت.


سیدعلی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر منابع بیشتری داریم، پس می‌توانیم منابع بیشتری هم دراختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.


وی همچنین افزود: در حال حاضر کشورهای ضعیفی وجود دارند که نیازمند خدمات فنی و مهندسی ما هستند و با بالا رفتن سقف وام می‌توان خدمات بهتری به متقاضیان ارائه کرد تا این پروژه‌ها را در کشورهای ضعیف گرفته و خدمات فنی و مهندسی خود را صادر کنند.


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در خصوص تاثیر بسته اقتصادی جدید دولت بر بهبود فضای کسب و کار نیز عنوان کرد: دولت دراین بسته برای توسعه بازار نگاهی انبساطی‌تری به اقتصاد داشته و سعی دارد از طریق تزریق نقدینگی این مهم را انجام دهد.


وی افزود: امیدوارم منابع مالی تزریق شده به افزایش تولید کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته