دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1398 - 14:22
معاون منابع انسانی قوه قضائیه:

جاده عدالت پهن نیست/ قضات نباید تحت تأثیر فشارها قرار بگیرند

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه هنر قاضی این است که در تصمیم‌گیری‌ها تحت تأثیر فشارها قرار نگیرد، گفت: استقلال قاضی در گرو این است که عزت خود را بتواند حفظ کند.
کد خبر : 452439
522.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا امینی ظهر امروز در مراسم تحلیف و ادای سوگند کارآموزان قضائی که در معاونت منابع انسانی قوه قضائیه برگزار شد، گفت: افرادی که وارد حوزه قضائی می‌شوند باید مواظب باشند و قضات و افرادی که وارد سیستم قضائی می‌شوند باید بدانند که جاده عدالت پهن نیست که بگوییم هر جوری می‌شود تصمیم گرفت بلکه جاده عدالت مانند راهی باریک است که باید بسیار دقیق به آن بپردازیم.


وی ادامه داد: برخی از مشکلات و سختی‌ها نیز در راه قضاوت وجود دارد، اما قضات و کارآموزان باید توجه کنند که نمی‌توان بدون در دست داشتن اسناد و مدارک محکم، رأیی را صادر کرد


معاون منابع انسانی قوه قضائیه افزود: کار حقوقدان با قضات تفاوت دارد و همه می‌دانیم که کار قضا کار تصمیم‌گیری است. کارآموزان قضائی باید تصمیم بگیرند و تصمیم فقط دانستن قواعد حقوقی نیست و ما معتقدیم قضاوت یک نوع تصمیم و اعمال اراده است، برای همین شئونی لازم دارد که بیش از شئون حقوقی است.


امینی تصریح کرد: یک قاضی خوب باید پرونده‌ها را طوری مدیریت کند که هیچ مشکلی پیش نیاید. گاهی ممکن است تصمیم ما درست باشد اما فرآیند تصمیم‌گیری درست نباشد پس ما باید جهات غیرحقوقی را در خودمان تقویت و به آن توجه کنیم. تصمیم قضات تأثیر خود را در جامعه می‌گذارد و قاضی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها باید به نظام، انقلاب و حقوق مردم توجه کنند.


وی در پایان با بیان اینکه استقلال قاضی در گرو این است که عزت خود را بتواند حفظ کند، گفت: هنر قاضی این است که فقط قانون را مدنظر قرار دهد و تحت تأثیر فشارهای بیرونی قرار نگیرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته