دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات بسته حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته است مجوز افزایش سرمایه دولت در صندوق‌های زیر مجموعه این وزارتخانه را صادر کند.
کد خبر : 45241

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بنا به این ابلاغیه موظف است مبلغ بیست و پنج میلیون دلار به حساب هر یک از صندوق های حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بیمه فعالیت‌های معدنی، توسعه و حمایت از صنایع دریایی و ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک واریز کند.


در این باره مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: با توجه به آخرین اطلاعات، شماره حساب‌ها برای افزایش سرمایه که در قانون مشخص شده به بانک مرکزی اعلام شده است تا وجوه آن واریز و اقداماتش برای تنظیم سند محقق شود.


علی تعقلی با اشاره به اینکه این افزایش سرمایه در آبان ماه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: برابر قانون 25 میلیون دلار برای افزایش اعتبار پیش بینی شده است، اما اینکه در هر مرحله چه اتفاقی رخ دهد هنوز مشخص نیست و چگونگی پرداخت آن از سوی بانک مرکزی تا هفته آینده اعلام می‌شود.


وی با بیان اینکه قرار است 10 برابر این مبلغ را اعتبارسازی کنیم، افزود: شرایط صدور این ضمانت‌نامه‌ها در سایت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک منتشر شده است و صنایع کوچکی که در حوزه سرمایه در گردش یا خرید و فروش حتی در سرمایه‌گذاری نیاز به اعتبار داشته باشند، مطالبه خود را اعلام می‌کنند و ما این اعتبارات را از طریق صدور ضمانت‌نامه‌های مناسب به آنها تخصیص می‌دهیم.


تعقلی سقف این ضمانت‌نامه‌ها را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مراجعه‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت و تکمیل فرم در خواست خود را ارائه و ابهاماتشان را از طریق تماس با این صندوق برطرف کنند.


وی تاکید کرد: این افراد می توانند با مراجعه به نمایندگی های این صندوق در معاونت های صنایع گوچک استان ها بدون حضور در تهران، مراحل دریافت ضمانت نامه خود را طی کنند.


سقف ضمانت‌نامه‌ها 3 میلیارد تومان است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت و تکمیل فرم در خواست خود را ارائه و ابهاماتشان را از طریق تماس با این صندوق برطرف کنند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با اشاره به رکود موجود در کشور گفت: با توجه به کمبود فروش محصولات، مواد اولیه و ماشین‌آلات، این صندوق شرایط تضمین معاملات صنایع کوچک را فراهم کرده است.


وی افزود: صنایع کوچک می‌تواند با پرداخت یک تا 2 درصد کارمزد در طول سال همه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری‌هایشان را از لحاظ مخاطرات مالی بیمه کنند.


مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با اشاره به اینکه محصولات متعددی در حوزه اعتباری فراهم شده است، بیان کرد: ما می‌توانیم هم فروش و هم اسناد دریافتی افراد را تضمین کنیم و در واقع، ما تمام ابزار های محرکه رونق را در این صندوق محقق می‌کنیم.


وی افزود: این ضمانت‌ها تنها به در اختیار افراد واجد شرایط اعتبار سنجی صندوق قرار می‌گیرد.


تعقلی پایان افزود: این افراد باید اطلاعات دقیقی از خودشان ارائه کنند تا صندوق خط اعتباریشان را به وجود آورد، اما حد اعتباری و مقدار وثیقه مورد نیاز به میزان دقیق اطلاعات بستگی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب