دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 12:41

تشریح جزئیات سفر علی لاریجانی به مسکو

سفیر کشورمان در روسیه در صفحه فیس بوک خود از سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو خبر داد.  
کد خبر : 45198

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در دوازدهمین کنفرانس باشگاه «مباحثه والدای» عصر امروز به شهر سوچی روسیه سفر می‌کند.


‌مهدی سنایی افزود: لاریجانی در اختتامیه این کنفرانس همراه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور سابق چک شرکت و سخنرانی می‌کند. شرکت کنندگان در کنفرانس با اشتیاق منتظر شنیدن دیدگاه‌های ایران در مسائل جهانی و منطقه‌ای از زبان رئیس مجلس هستند.


سنایی تصریح کرد: دوازدهمین کنفرانس باشگاه مباحثه «والدای» طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۳۹۴ با عنوان «جوامع بین جنگ و صلح: غلبه بر منطق منازعه در دنیای فردا» برگزار می‌شود. در این کنفرانس، شخصیت‌های سیاسی و دولتی و هم چنین پژوهشگران برجسته سیاست خارجی روسیه و دیگر کشورهای جهان حضور دارند. من به عنوان دانشیار دانشگاه تهران و پژوهشگر روابط بین‌الملل از سال ۱۳۸۷ در این کنفرانس شرکت می‌کنم و امسال نیز در بخش مربوط به خاورمیانه آن سخنرانی خواهم داشت.


وی ادامه داد: شهر سوچی در جنوب غربی روسیه و در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر که به عنوان یکی از شهرهای توریستی روسیه شناخته می‌شود با میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ شهرت بیش‌تری یافت. این شهر در حال حاضر چند ماه در سال دارای ارتباط پروازی مستقیم با تهران است و در سال ۲۰۱۸ یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود.


بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز روز گذشته به روسیه سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، ‌رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته