دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1398 - 09:01

ثبت 2 اختراع توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد

2 اختراع عضو هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد به نام‌های «اتوی خشک تغذیه شونده با گاز شهری» و «سشوار تغذیه شونده با گاز مایع و ایزوله از شبکه برق» به ثبت ملی رسید.
کد خبر : 451849
F62B4695.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، هاجر باقری طولابی عضو هیئت علمی و علی عباسی‌زاده و داود دالوند دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد 2 اختراع جدید خود را ثبت کردند.


هاجر باقری‌طولابی در این‌باره گفت: «بزرگ‌ترین مشکل اتوها و سشوارهای متداول برقی، میزان مصرف بالای الکتریسیته در آنهاست. بارها هشدارها در زمینه استفاده نکردن از این دو وسیله برقی به‌ویژه در ساعات اوج مصرف را دیده‌ایم. مصرف بالای برق در این دو ابزار مربوط به المنت حرارتی آنهاست که انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می‌کند.»


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد افزود: «اتوی خشک تغذیه شونده با گاز شهری و سشوار تغذیه شونده با گاز مایع و ایزوله از شبکه برق، دو اختراعی هستند که تغذیه این ابزارهای پرمصرف را از شبکه توزیع برق مجزا می‌سازند و منجر به حذف تلفات بالای الکتریسیته شهری در این دو وسیله برقی پرمصرف و تبدیل این ابزارها به وسایلی ایزوله از شبکه برق با قابلیت تغذیه از گاز شهری (به میزان اندک) می‌کند.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته