دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1398 - 10:59

اکران مستند ایکسونامی در دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد

مستند داستانی «ایکسونامی» که خاطرات بازیگر سابق فیلم‌های پورن است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد نمایش داده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 450952
DSC_4677.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، ساخت مستند ایکسونامی که توسط مؤسسه فرهنگی هنری آوش تهیه شده، بیش از دو سال زمان برده است و محسن آقایی نویسندگی و کارگردانی و محمدرضا بورونی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارند.


در این مستند، بازیگر آمریکایی سابق فیلم‌های پورن تجربه رسیدن به آزادی‌ جنسی (بی‌پروایی جنسی) در آمریکا را برای مردم ایران روایت می‌کند. در  این مستند جنبش‌ها و جنایات جنسی در ایالات متحده آمریکا  مورد بررسی قرار می‌گیرد.


مستند ایکسونامی براساس روایت عوامل آن، روایتگر سیر رسیدن به «آزادی جنسی» در جامعه آمریکایی یعنی سردمدار کشور‌های «آزاد» است، روایتی از تاریخ حدود 70 ساله ایالات متحده آمریکا و داستان دگردیسی جامعه‌ آمریکا از یک ملت عمیقاً مذهبی و باورمند به سنت‌های مسیحی (حتی تا تقریباً نیمه قرن بیستم)، به بهشت «پورن» و اباحه‌گری جنسی روی زمین است که با چینش بدیع و هوشمندانه‌ آرشیو تصاویر و فیلم‌های موجود از این سیر 70 ساله در یک چشم‌انداز جامع و دقیق، دست مخاطب را می‌گیرد و با خود مرحله مرحله به پیش می‌برد.


پخش این مستند با حواشی بسیار  زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شد و زمانی که قرار بود حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مستندی را که راوی آن یک پورن‌استار سابق بوده است، در سه سالن خود در تهران، مشهد و اصفهان اکران کند، در شبکه‌های مجازی غوغایی به‌پا شد و برخی نوشتند که «یک پورن‌استار قرار است به مخاطب ایرانی از خاطراتش در این صنعت و تبعات بد آزادی‌های جنسی در آمریکا بگوید و این اقدام عجیب در حالی رخ می‌دهد که بنابر اعلام سازمان سینمایی این مستند فاقد پروانه نمایش است و اکران آن به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.»


محسن آقایی نویسنده و کارگردان این مستند در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «ضدانقلاب عروسی گرفت و گفت که یک فیلم قرار است در مشهد و اصفهان پخش شود که به‌دنبال قبح‌شکنی است. در مجموع فضا به سمتی رفت که از داخل و خارج به شکل سراسیمه‌ای شروع به تخریب مستندی کردند که جز یک تیزر و چند توئیت، چیزی از آن منتشر نشده بود و از آن طرف رسانه پرمدعای بی‌بی‌سی فارسی درباره فیلمی که آن را ندیده، یک ساعت تحلیل ارائه می‌کند.»


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته