دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مک دونالد» و «کی‌اف‌سی» به ایران نیامده‌اند

بعد از انتشار خبر حضور «مک دونالد» در ایران، حالا خبری مبنی بر صدور مجوز فعالیت برای «KFC» منتشر شده است. این در حالی است که این خبر را معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت رد می‌کند.
کد خبر : 45061

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، به تازگی تصویری از یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر شده که نشان می‌دهد رستوران زنجیره‌ای مک دونالد سال گذشته برند خود را در ایران با نام تجاری «مک فلری» به شماره 17762214 ثبت کرده است. همچنین احتمال حضور برند آمریکایی کی اف سی در ایران نیز مطرح شده است.


با این حال معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تکذیب این خبر گفت: ما مجوز این دو برند را تایید نمی‌کنیم و تا به حال مجوزی به این دو نداده‌ایم.


مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با آنا با اشاره به اینکه گرفتن مجوز در این زمینه ضوابطی دارد، عنوان کرد: هر شرکتی از این نمونه تقاضای ورود به بازار ایران داشته باشد، ابتدا باید از اتحادیه مربوطه مجوز گرفته و سپس در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.


او ادامه داد: پس از طی این مراحل، بررسی می‌شود که چه کسی قرار است برای آن سرمایه‌گذاری کند و بدون طی این مراحل به کسی مجوز داده نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه تا به حال هیچ تقاضا و هیچ ثبتی در رابطه با این دو شرکت نداشته‌ایم، افزود: برخی شرکت‌های دیگر خارجی از اروپا خواسته‌اند به ایران بیایند، اما آنها هم پس از طی چارچوب‌هایی که باید رعایت شود، می‌توانند مجوز دریافت کنند.


خسرو تاج درباره نحوه برخورد با این شرکت‌های اروپایی گفت: ما برای توسعه بازار و همکاری‌ها با کشورهای اروپایی و آسیایی در چارچوب ضوابط و مقرارت آمادگی داریم.


به گزارش آنا، پیش از این رستوران‌هایی در ایران با استفاده از لوگو و برند کی‌اف‌سی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما از آنجا که کپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود، هیچ منعی برای فعالیت آنها در نظر گرفته نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته