دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای علمی همایش ملی سواد رسانه‌ای:

برگزاری همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود

دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات خانواده‌ها، جوانان و مسائل عینی مرتبط با سواد رسانه‌‌ای در این همایش تأکید کرد و گفت: واگذاری امور علمی و مطالعاتی همچون همایش ملی سواد رسانه‌ای به دانشگاه‌ها ضرورت دارد.
کد خبر : 450306

عبدالکریم خیامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره برگزاری سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی اظهار کرد: طی جلسه‌ای با حضور مسئولان برگزاری همایش ملی سواد رسانه‌ای بر واگذاری برگزاری این همایش به دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها تاکید شد که امسال سومین سال برگزاری آن برعهده دانشگاه امام صادق(ع) است.


وی با بیان اینکه حکمرانی نوین محور مفهومی همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است، گفت: موضوعاتی مثل مردمی‌سازی سواد رسانه‌ای، کارگزاران و سواد رسانه‌، بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه‌ای از محورهای اصلی همایش است.


دبیر شورای علمی همایش افزود: نقش خانواده‌ها در ترویج و نهادینه‌سازی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، نقش نظام آموزشی رسمی و عملکرد آن، بایسته‌های حکمرانی کارگزاران، نقد و ارزیابی عملکرد رسانه‌ای مدیران دستگاه‌ها، راهکارهای روزآمد سازی و ارتقای دانش رسانه‌ها، مطالعات تطبیقی فلسفه سواد رسانه‌ای و موضوعاتی مشابه، زیر بخش‌های هر کدام از محورهای اصلی همایش است.


خیامی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد شد که فراخوان همایش بین‌المللی  و یک روزی در تقویم به نام سواد رسانه‌ای‌ نام‌گذاری شود، ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد که کلینیک سواد رسانه‌ای که به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیازهای مردم باشد ایجاد شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: سواد رسانه‌ای
ارسال نظر
هلدینگ شایسته