گسترش فرهنگ و مهارتهای سواد رسانهای نیاز اساسی کشور است
سید مرتضی موسویان در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره فعالیتها برای بالا بردن سواد رسانهای کشور گفت: در 3 سال گذشته برنامههایی برای افزایش سواد رسانهای عموم مردم و نخبگان در انجمن سواد رسانهای ایران طراحی شده بود و در دور جدید تلاش میشود تا با تولید محتوا و عرضه آن از طریق پورتال انجمن، گامهای جدیتری برای افزایش سواد رسانهای با بهرهگیری از فضای مجازی برداشته شود.
وی با بیان اینکه 15 دفتر انجمن سواد رسانهای ایران در تهران و ۱۵ استان دیگر فعال است، گفت: دفاتر در اجرای برنامههای معاونتهای تخصصی انجمن به ویژه معاونت آموزش نقش اصلی و محوری دارند.
مدیرعامل انجمن سواد رسانهای ایران با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ و مهارتهای سواد رسانهای در حال حاضر نیاز اساسی کشور است، اظهار کرد: از معاونان انجمن خواستهام تا با برنامهریزی دقیق و قابل اجرا، اعضای انجمن را در پیشبرد اهداف والایشان که همانا توسعه آموزش سواد رسانهای است، همراهی کنند.
رئیس اسبق دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: رویکرد و ساختار جدید انجمن سواد رسانهای به شکلی طراحی شده است که با استفاده از تشکیل سازمان مجازی، فعالیتهای انجمن در حوزه افزایش سواد رسانهای جامعه شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد.
موسویان در ارتباط با اهمیت سواد رسانهای نیز گفت: به زبان ساده سواد رسانهای یک رژیم غذایی است که براساس آن افراد میتوانند تشخیص دهند چه خوراکی برای فکر و ذهن آنها مناسب است و چه محتوایی به آنها آسیب میرساند.
وی افزود: با مسلح شدن ذهن به این ابزار فکری، مخاطبان از حالت انفعالی و مصرفکننده صرف خارج شده و باعث میشود آنها بینش خود را در استفاده از رسانه تنظیم کنند.
مدیرعامل انجمن سواد رسانهای ایران در پایان گفت: در صورتیکه مخاطبان در بهرهمندی از رسانهها هوشمندانه عمل کنند رسانهها نیز وادار میشوند تا محتوایشان را متناسب با نیازهای مخاطبانشان شکل داده و آنها را وادار کند تا هر خوراکی را به خورد مخاطبانشان ندهند.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/