دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1398 - 09:53
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد:

پوشیده شدن مراتع از برف دلیل توزیع دستی علوفه در دنا است

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: وضعیت پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده دنا مناسب است ولی با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش 2 متری برف در چند روز آینده اقدام به توزیع علوفه دستی در این منطقه کردیم.
کد خبر : 450279
3254458_189.jpg

سید اسدالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با توزیع علوفه دستی در منطقه حفاظت شده دنا، اظهار کرد: منطقه حفاظت شده دنا منطقه‌ای است که پوشش گیاهی مناسبی دارد ولی با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش 2 متری برف در چند روز آینده این اقدام را انجام دادیم.


وی با بیان این‌که توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده موضوعی است که سالیانه نسبت به انجام آن اقدام می‌کنیم، گفت: با توجه به این‌که در زمان بارش‌های سنگین، کلیه مراتع پوشیده از برف شده و راه‌ها نیز بسته خواهد شد ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و به‌واسطه استقرار 5 پاسگاه فعال در منطقه دنا و انبارهای علوفه آنها نیاز  وحوش منطقه از نظر تغذیه را تأمین کردیم.


مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در فصل خشک و سرما علوفه‌های خشک موجود در مراتع، مواد پروتئینی کافی برای تأمین نیاز غذایی علف‌خواران را ندارد به همین دلیل ما با توزیع علوفه سبز و یونجه این نیاز آنها را تأمین می‌کنیم.


هاشمی افزود: با توجه به این‌که در فصل سرما این چهارپایان شروع به جفت‌گیری می‌کنند ما نیاز توزیع علوفه دستی را برای حیات وحش منطقه دیده و در برخی از بازه‌های زمانی نسبت به پخش آن اقدام می‌کنیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته