دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1398 - 19:23
سید حسن نصرالله:

آمریکا همیشه اطلاعات و ارزیابی‌های اشتباه به مردم می‌دهد/ موج‌سواری واشنگتن بر اعتراضات مردمی منطقه

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه جمعه تصریح کرد که آمریکا همواره اطلاعات نادرست به افکار عمومی ارائه می‌دهد و از اعتراضات مردمی در غرب آسیا سوء استفاده می‌کند.
کد خبر : 450248
13980701_0443520.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه در ورد تحولات اخیر این کشور و منطقه سخنرانی کرد.


وی گفت که سخنان او در مورد حوادث اخیر لبنان و تلاش‌ها برای تشکیل دولت و دخالت‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.


سید حسن نصرالله گفت که آمریکایی‌ها بسیار تلاش می‌کنند که از هرگونه اعتراضات‌ مردمی سوءاستفاده کنند و سوار موج این اعتراضات شوند تا در راستای منافع و نقشه‌های آن‌ها باشد.


وی گفت: آمریکایی‌ها به اعتراضات در لبنان، عراق و حتی یمن با این دید نگاه می‌کنند که این اعتراض‌ها به ابزاری برای فشار به ایران است.


دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: آن‌ها از روز اول اعتراض‌های مردمی در لبنان این‌گونه وانمود کردند و فهمیدند که این اعتراض‌ها همه علیه حزب‌الله است. آن‌ها یا خود را فریب داده‌اند یا اینکه اطلاعات غلطی به لبنانی‌ها داده‌اند.


سید حسن نصرالله گفت که آمریکایی‌ها همواره به دنبال ارائه اطلاعات و ارزیابی‌ها اشتباه و غلط بوده و هستند و سیاست خارجی آن‌ها در این باره همواره متضرر بوده است.


وی گفت:‌ «آمریکایی‌ها چنان وانمود و القا می‌کردند که گویا تمامی مشکلات لبنان، حزب‌الله بوده و "مایک پمپئو " [وزیر خارجه] در این مورد تلاش‌های زیادی کرده است و گفت که لبنانی‌ها از این مشکل باید خود را خلاص کنند».


دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که برخی از رسانه‌های عربی و خارجی در این زمینه (تخریب حزب‌الله) به آمریکایی‌ها کمک کردند و تلاش کردند هم‌صدا با واشنگتن بگویند: «تظاهرات در لبنان علیه حزب‌الله است».


او گفت: «در طرف اسرائیلی هم‌چنین تلاش‌هایی است؛ اگر به اظهارات [مقامات] اسرائیلی‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که نتانیاهو [نخست‌وزیر] و سایر مقامات می‌گویند که این فرصت [تظاهرات در لبنان] فرصت تاریخی برای تضعیف حزب‌الله است یا اینکه می‌گویند حالا وقت آن است که از لبنان یک امتیاز در مورد نفت یا گاز در این کشور بگیریم».


سید حسن نصرالله گفت: «بله ارزیابی آن‌ها در مورد اینکه حزب‌الله خطر و تهدیدی بر منافع و مصالح صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، درست است، حزب‌الله خطری برای منافع ملی لبنان نیست بلکه برعکس، این حزب‌الله تهدید واقعی برای منافع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه است».


چرا حزب‌الله تهدیدی است برای آمریکا و اسرائیل است؟


دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد چرایی تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تخریب مقاومت اسلامی در لبنان گفت که حزب‌الله در لبنان مانع تحقق توطئه‌ها و طرح و نقشه‌های آن‌ها است. او گفت: «آمریکایی‌ها به لبنانی‌ها می‌گویند که اگر می‌خواهید مشکلات معیشتی شما حل شود، شما اول باید مشکل اسرائیل [یعنی حزب‌الله] را برطرف کنید».


دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: اگر لبنانی‌ها با یکدیگر همکاری کنند توان عبور از بحران را دارند. آنچه مطلوب آمریکاست دست برداشتن ما از قدرتمان و تن دادن به قیمومیت و دست برداشتن از حاکمیتمان است. برخی مسئولان لبنانی حرفه‌ای مسئولان ایرانی را با هدف تحریک برخی لبنانی‌ها تحریف می‌کنند.


وی تأکید کرد: هر که به ایران حمله کند، ایران خود پاسخ خواهد داد و ساکت نمی‌ماند. اگر اسرائیلی‌ها یا آمریکایی‌ها به ایران حمله کنند آن‌ها خودشان پاسخ خواهند داد.


دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: ما از ابتدا با استعفای دولت موافق نبودیم زیرا کشور تحمل خلأ را ندارد. امیدواریم که در رایزنی‌های پارلمانی‌های دوشنبه آینده فردی مأمور تشکیل کابینه شود. استعفای نخست‌وزیر سبب از دست رفتن وقت شد و مانع از کار پارلمان شد و نهادهایی که دست به اصلاحات می‌زنند را تعطیل کرد. اگر این رخ نمی‌داد کشور به آنچه رسیده، نمی‌رسید و وارد بحران نمی‌شد. استعفای دولت به نابسامان‌تر شدن اوضاع در همه زمینه‌ها منجر شد. پس از استعفای دولت، کشور به سمت و سویی دیگر رفت.


وی اعلام کرد: پس از استعفای دولت در وضع جدیدی وارد شدیم که تشکیل دولت است. گزینه‌های چندی وجود دارد که از جمله آن‌ها تشکیل دولت یکرنگ است. در تیم سیاسی ما برخی موافق دولت یکرنگ و برخی دیگر مخالف‌اند.


ادر حال تکمیل ...


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته