دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1398 - 12:28

سیستم مبارزات در بازی Rage۲ چگونه است؟ +بررسی بازی

میزان جذابیت و هیجان در بازی Rage۲ روندی صعودی دارد و در نهایت زمانی که تمام قابلیت‌ها و اسلحه‌های گنجانده شده در بازی را آزاد کنید، به اوج سرعت، هیجان دست پیدا خواهید کرد.
کد خبر : 450064
52e6ffd76e037ef7e4ee10a6a681b827b98a8c5a.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی Rage۲، را می‌توان یک بازی با هیجانات زیرپوستی دانست و در بطن ماجرا به اوج هیجان رسید، اما چطور؟


از این رو خبرگزاری آنا در ادامه به معرفی و بررسی این بازی خواهد پرداخت.



معرفی بازی Rage۲


نسخه اول بازی Rage، ساخته اید‌سافتور، یک تجربه شوتر آخرالزمانی قابل‌ توجهی بود که البته در آن زمان هم قرار بود تجربه‌ای فراتر از آنچه که انتظار می‌رفت، ارائه دهد، اما درنهایت بیشتر شاهد یک بازی صرفا خوب بودیم.


در زمانی‌که بتسدا سال گذشته نسخه دوم این بازی را با آن نمایش‌های دیوانه‌وار رونمایی کرد، همه‌چیز خبر از یک بازی سراسر هیجان و بی‌نهایت مفرح می‌داد.



اضافه شدن استودیو آوالانچ به اید سافت‌ور در توسعه بازی، خبر جذاب دیگری بود که باعث شد به بهتر بودن جنبه‌های جهان‌باز بازی به‌سبب تجربه نسبتا قابل قبول آوالانچ در توسعه چنین آثاری، امیدوارتر باشیم.


اما آیا بازی Rage۲ به اندازه نمایش‌ها و ایده‌هایش جذاب است؟


آیا بتسدا توانسته یک تجربه آخرالزمانی فراموش‌نشدنی به‌مان هدیه کند؟


سازندگان بازی حتی در زمینه داستان اهمیت چندانی برای شخصیت‌ها قائل نشده‌اند؛ چه سه شخصیتی که با آن‌ها برای راه‌اندازی پروژه دگر همکاری می‌کنید و چه کاراکتر منفی بازی یعنی ژنرال کراس هرگز به چیزی بیشتر از شخصیت‌هایی تماما تک‌بعدی تبدیل نمی‌شوند و با اینکه در پایان بازی یک پیچش خیلی جزئی را شاهد هستیم، اما حتی این مورد هم نمی‌تواند کمک چندانی به جذاب‌تر شدن داستان و روایت بازی کند.



اما اگر بخواهیم به کلیت داستان  بازی Rage۲، بسیار ساده و کلیشه‌ای است پس اگر از آن دست گیمر‌هایی هستید که داستان در بازی‌ها اهمیت خیلی زیادی برای‌شان دارد، شاید ریج ۲ خیلی گزینه جذابی برای‌تان نباشد و البته که بازی، در زمینه‌های دیگر نقاط قوت قابل قبولی برای ارائه کردن دارد.


اما کیفیت خوب اکشن‌های بازی Rage۲، تنها ناشی از گان‌پلی خوب آن نیست و بطور کلی، آن بخش‌هایی از بازی که می‌توان امضای اید سافت‌ور را پای آن‌ها دید کیفیت خوبی دارند.


بعنوان مثال سازندگان جدا از اینکه تنوع خوبی در زمینه سلاح‌ها از مسلسل و کلت گرفته تا شات گانی بسیار قدرتمند برای بازی در نظر گرفته‌اند، امکان ارتقای این سلاح‌ها برای دستیابی به قدرتی فراتر را هم فراهم کرده‌اند که انصافا بخش ارتقای بازی کیفیت خوب و قابل قبولی دارد و علاوه‌بر این، به مرور در دنیای بازی به یک سری Ark برخورد خواهید کرد که ورود به آن‌ها، لازمه دریافت سلاح‌های جدید و همینطور قابلیت‌های ویژه متنوع است؛ قابلیت‌هایی که در ترکیب با سلاح‌ها می‌توانند روش‌های بسیار جالب و خلاقانه‌ای برای کشت و کشتار دشمنان در اختیارتان قرار بدهند و از این طریق اکشن‌های بازی را حتی مفرح‌تر و جذاب‌تر از یک تجربه صرفا شوتر کنند.



بعنوان مثال؛ پس از فعال کردن قابلیت Slam، قادر خواهید بود با ضربه‌ای قدرتمند به زمین دشمنان را به هوا پرتاب کنید و به مرور با ارتقای این قابلیت، می‌توانید تاثیر آن را هم بیشتر کنید و لت و پار شدن دشمنان در اثر این ضربه را با تمام وجود ببینید.


سازندگان تاثیرات این ضربه‌ها را دقیقا مثل تاثیرات گلوله‌ها روی دشمنان به شکلی کاملا عالی طراحی کرده‌اند و با اینکه خشونت بالای بازی Rage ۲ را به یک اثر بزرگسالانه تبدیل می‌کند، اما خب دست‌پخت نهایی تجربه‌ای است که از حیث جنبه‌های اکشن و شوتر واقعا جذاب است.


شاید بد نباشد که بدانید؛ داستان بازی Rage ۲ به هیچ عنوان جذابیت خاصی ندارد و بسیار ساده و کلیشه‌ای و فاقد هر گونه پیچش داستانی و عمق خاصی است و در واقع تنها یک دلیل برای جلو رفتن است.


حتی ماموریت‌های داستانی بازی Rage۲ هم تعدادشان کم است و در آن‌ها داستان خاصی هم روایت نمی‌شود و از طرفی می‌توان گفت بسیاری از بازی‌ها هستند که داستانی کلیشه‌ای را به واسطه روایت عالی برای ما به یادماندنی کرده اند، اما بازی Rage۲ روایتش هم در حد داستانش ضعیف و غیر جذاب است و با همین داستان ضعیف هم روایت بازی می‌توانست بسیار بهتر باشد و به شکل هیجان انگیزتر و با آب و تاب تری داستان بازی را برای ما تعریف کند تا کمی بیشتر به داستان بازی جذب شویم و به آن توجه کنیم، اما اصلا این طور نشده است که این موضوع در نسخه اول نیز دقیقا وجود داشت.



شخصیت پردازی در بازی Rage۲ چگونه است؟


شخصیت پردازی ضعیف در  بازی Rage۲ نیز مزید بر علت شده و باید گفت تک تک شخصیت‌های بازی از اصلی و فرعی چنگی به دل نمی‌زنند و در کل بازی هیچ شخصیت قدرتمند و پرداخت شده‌ای نمی‌بینید و بی شک هیچ کدام از آن‌ها در یاد شما نخواهند ماند.


استفاده از تم Post-Apocalyptic و دنیایی آخرالزمانی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای دارد کم کم شبیه تم زامبی می‌شود و گندش در می‌آید، البته اگر تا همین الان هم نگوییم گندش در آمده؟!


وقایع آخرالزمانی و زندگی در دنیای نابود شده، تبدیل به یک بستر بسیار محبوب برای رخ دادن وقایع بازی شده است.


اما چیزی که سبب می‌شود نه تنها از تجربه‌ی بازی Rage۲ پشیمان نشوید، بلکه از اینکه آن را به دلیل داستان خسته‌کننده و دنیای بی‌رمق آن کنار نگذاشته‌اید خوشحال باشید، سیستم مبارزات درجه یک آن است.


در حالت کلی، میزان جذابیت و هیجان در بازی Rage۲ روندی صعودی داشته و در نهایت زمانی که تمام قابلیت‌ها و اسلحه‌های گنجانده شده در بازی را آزاد کنید، به اوج سرعت، هیجان و خشونتی که در نسل جاری در عناوین اول شخص تجربه کرده‌اید دست پیدا خواهید کرد.


حسی فوق‌العاده از برخورد تیر‌ها با جمجمه‌ی دشمنان و ترکیب آن‌ها با قابلیت‌های پیشرفته‌ی جابه‌جایی سریع در محیط که در نهایت باعث می‌شود به مهارتی بسیار رضایت‌بخش دست پیدا کنید و RAGE ۲ را به دلیل ارائه‌ی سیستم تیراندازی منحصربفرد، پویا و روان آن تحسین کنید.‌



بررسی گرافیک بازی Rage۲


بخش گرافیکی و بصری بازی Rage۲ یکی از نکات مثبت این بازی محسوب می‌شود و به جز یکی دو ایراد ریز هیچ مشکلی در این زمینه در بازی مشاهده نمی‌شود.


در بازی Rage ۲ و از لحاظ بصری، سازندگان بازی به خوبی موفق شده اند تا یک دنیای آخرالزمانی با کیفیت که پر است از انواع مناطق مختلف مثل صحرا و بیابان، کوهستان ها، مناطق جنگلی و سرسبز، دریاچه ها، سازه‌های ویران شده، تونل‌های مخوف و فاضلاب‌های زیرزمینی، محیط‌های صنعتی و همین طور انواع ساختمان‌های دارای تکنولوژی‌های کاملا پیشرفته را شبیه سازی کنند و انصافا باید بگویم دنیای Rage ۲ بسیار زیبا خلق شده است و شاهد طراحی‌های جذابی در بازی هستیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته