دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1398 - 10:07

نبردی خونین با شرارت در بازی Remnant: From the Ashes +بررسی این بازی

بازی Remnant: From the Ashes قصه‌ی نبرد با شرارت است؛ شرارتی که دنیا را در هرج و مرج رها کرده و بشر برای بقا در آن غرق شده است.
کد خبر : 450058
maxresdefault.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی‌های مبارزه‌ای و نبرد با پلیدی و سیاهی در زمره بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای است که مخاطبان خاص خود را دارد و در این میان بازی Remnant: From the Ashes  یکی از این سبک بازی‌ها محسوب می‌شود که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به بررسی آن بپردازد.



معرفی بازی Remnant: From the Ashes


بازی Remnant: From the Ashes قصه‌ی نبرد با شرارت است؛ شرارتی که دنیا را در هرج و مرج رها کرده و بشر در تقلا برای بقا غرق شده است.


نژاد ناشناخته‌ای به نام The Root برای هزاران سال، به قلمرو‌های مختلف سفر می‌کرده تا سرزمین‌های مختلف را تصرف کند و حال نوبت به زمین رسیده و بشر برای ادامه‌ی بقای خود در تلاش است تا در این نقطه، ماموریت شما آغاز می‌شود. شما باید به ریشه‌ی این نژاد شرور نفوذ کنید و این تهدید را برای همیشه خاموش سازید.



با وجود نبرد‌های بزرگ و قتل‌عام‌های زیاد، انسان‌ها هرگز تسلیم نشدند و آن‌ها در راستای مبارزه با این نژاد شرور، پناهگاه‌های زیادی تحت عنوان Ward در سراسر کره‌ی خاکی بنا نهادند؛ اما در میان تمامی آن‌ها، Ward ۱۳ تنها پناهگاهی است که توانست به "سنگ جهان" (World Stone) دست یافته و برروی آن آزمایش انجام دهد.


این سنگ می‌تواند دریچه‌ای برای ورود به قلمرو‌های دیگر باز کند، سرزمین‌های دیگری که در آن‌ها نیز World Stone یافت می‌شود. این سنگ تنها امید بشر برای پیروزی و تسلط مجدد برروی کره‌ی زمین است.


در بازی Remnant: From the Ashes با تعدادی کاراکتر جالب و ماندگار نیز آشنا می‌شوید؛ افرادی که بار‌ها در Ward ۱۳ ملاقاتشان می‌کنید و با آن‌ها صحبت می‌کنید و به مرور، آن‌ها از زندگی خودشان برایتان تعریف می‌کنند و راز‌های جالبی را به شما به اشتراک می‌گذارند.



حتی پس از چند باس‌فایت‌ و یا وقوع اتفاقات داستانی مهمی، دیالوگ‌های جالب و جدیدی از این شخصیت‌ها خواهید شنید!


اهالی پناهگاه Ward ۱۳ نسبت به اتفاقات اخیر و دلاوری‌های شما واکنش نشان می‌دهند و معمولا با تشویق و تمجید‌های انگیزشی‌ای مواجه می‌شوید!


در این میان باید گفت؛ هرچند که بازی Remnant: From the Ashes در این زمینه اصلا قابل قیاس با سری بازی‌های سولز نیست، اما همچنان عملکرد قابل قبولی دارد.


موسیقی نقش بسیار مهمی در افزایش هیجان باس‌فایت‌ها به ویژه در عناوین سولزبورن دارد که خوشبختانه بازی Remnant در این زمینه نیز عملکرد قابل قبولی دارد. موسیقی‌های بازی مناسب هستند؛ از نوای آرامش بخش موسیقی متن اصلی در منوی بازی گرفته تا آهنگ‌های پرهیجان و جذاب باس‌فایت‌ها.


از طرف دیگر، دشمنان در بازی Remnant: From the Ashes کاملا متناسب با مبارزات از راه دور طراحی شده‌اند و شما با استفاده از اسلحه‌ی گرم می‌توانید فاصله‌ی خود را از دشمنان حفظ کرده و از دور به آن‌ها شلیک کنید، اما در بازی Remnant: From the Ashes این موضوع یک برتری نیست، چرا که برخی از دشمنان نیز می‌توانید از راه دور به شما صدمه وارد کنند و سایر آن‌ها هم چنان سرعت بالایی دارند که خیلی زود خودشان را به شما می‌رسانند.



هدف گیری نیز نقش بسیار مهمی در بازی Remnant: From the Ashes ایفا می‌کند چرا که مقدار آسیبی که به هر دشمن وارد می‌کنید، بر اساس نقطه‌ای که تیر به آن اصابت می‌کند، متفاوت است؛ بنابراین بهتر است که معمولا سر دشمنان را هدف بگیرید.


به طور کلی، سازندگان بازی Remnant: From the Ashes به خوبی توانسته‌اند فرمول سولزبورن را متناسب با دنیایی که خلق کرده‌اند، پیاده سازی کرده و یک اثر متفاوت با هویت منحصر به فرد خود را خلق کنند اما با این حال، مکانیک‌های فرسوده‌ی سیستم مبارزات و گان‌پلی‌ای که در Remnant طراحی شده، قابل چشم پوشی نیستند.


بررسی گیم‌پلی بازی Remnant: From the Ashes


گیم‌پلی بازی Remnant: From the Ashes نسبت به سایر شوتر‌های سوم شخص، به مراتب در سطح پایین‌تری قرار دارد و انیمیشن‌های خشک و غیرطبیعی آن نیز کمکی در حفظ ظاهر بازی نمی‌کنند.


این موضوع درست در زمانی جالب توجه‌تر می‌شود که با تخریب پذیری ضعیف دشمنان و عدم وجود افکت‌های کافی در زمان اصابت تیر با آن‌ها مواجه می‌شوید.


سازندگان بازی Remnant: From the Ashes هرچند که در القای فرمول سولزبورن موفق بوده‌اند، در پیروی از استاندارد‌های روز عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند.


بازی Remnant: From the Ashes از سیستم گان‌پلی و مبارزه به شدت روان و خوش‌دستی بهره می‌برد. حس گرفتن سلاح‌ها در بازی و شلیک کردن با آن‌ها، یکی از بهترین تجربه‌ها برای من بود و اینکه هنگام مواجهه با موج‌های دشمنان، به آن‌ها شلیک می‌کردم و تیر‌ها وزن داشتند، واقعا حس رضایت خوبی داشت.


این مورد درباره سلاح‌های سرد هم صدق می‌کند و حس نشستن تبر یا اره روی بدن دشمنان عالی است.



دکمه‌ای در بازی Remnant: From the Ashes برای بلاک کردن ضربه‌های دشمنان وجود ندارد و از همین رو مدیریت خط استقامت نکته مهمی است و بعد از اینکه سیستم شوتینگ و مبارزه بازی را در کنار این سیستم‌ها بگذاریم، نتیجه می‌شود یکی از خوش‌ساخت‌ترین گیم‌پلی‌های چند وقت اخیر در این سبک و در کنار این مسایل و به سبب سبک بازی و تصادفی بودن آن، حتی غول‌های بازی هم به ترتیب ظاهر نمی‌شوند و همین باعث می‌شود که آیتم‌هایی که می‌اندازند هم، با هم متفاوت باشد و باعث افزایش تکرارپذیری بازی شود.


گرافیک بازی Remnant: From the Ashes


گرافیک هنری بازی Remnant: From the Ashes  بسیار متنوع و چشم نواز است و استفاده از رنگ‌های خاص به جلوه‌های بصری، شخصیتی مستقل می‌دهد که داستان و دنیای بازی را به خوبی توجیه می‌کند. در یک سوم نخست، کمی یک نواختی در محیط و تکرار در استفاده از ابزار‌هایی که به صورت پیش‌فرض در اختیارتان قرار می‌گیرند، به چشم می‌آید.


اما تنوع و نوآوری در دو سوم باقیمانده بازی، دوچندان خودنمایی می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع که بازی یک اثر AAA نیست و مشکلاتی از قبیل لیپ سینک (هماهنگی بین صداپیشه و انیمیشن حرکت لب‌ها) بسیار ضعیف وجود دارد، اما گرافیک فنی بازی قابل قبول و حتی بعضی اوقات چشم گیر است.


سیستم لول‌آپ نیز در بازی Remnant: From the Ashes  روش جالبی در پرده برداری از خود دارد!


بدین صورت که از همان ابتدا، شما تمام شاخه‌های توانایی‌ها را نمی‌بینید، بلکه تنها ۳ شاخه برای لول‌آپ به شما داده می‌شود و بعد با گشت و گذار در محیط‌ها و پیشروی در داستان و شکست باس‌فایت‌ها، توانایی‌های بیشتری برای بهبود دریافت خواهید کرد. با این حال، مقدار نحوه‌ی تاثیرگذاری آن‌ها و بهبودی که دریافت می‌کنند، چندان راضی کننده نیست.



گفتنی است؛ شما همچنین می‌توانید در بازی Remnant: From the Ashes  با آیتم‌های خاصی که در محیط‌ها پیدا می‌کنید، اسلحه‌های خود را بهبود دهید.


برخلاف سیستم لول‌آپ شخصیت، سیستم بهبود اسلحه‌ها به طرز خرسندکننده‌ای، تاثیر بسیار قابل توجه‌ای برروی تجربه‌ی بازی می‌گذارد و نادیده گرفتن آن، بازی را به شدت به کامتان تلخ خواهد کرد و البته بدیهی است که در راستای حفظ تعادل میزان سختی بازی در طول مراحل، مقدار آپگریدی که می‌توانید در هر مقطع از بازی برروی اسلحه‌های خود اعمال کنید، محدود است و در صورت رسیدن به سقف این محدودیت، باید تا ورود به محیط جدید و شروع بخشی نو از داستان، صبور باشید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته