بررسی زیروبم بازی WWE ۲K۲۰
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، طبق گفته بسیاری از مفسران صنعت گیم و گیمرها، بازی WWE ۲K۲۰ به بدترین شماره عرضه شده روی کنسولها و کامپیوترهای شخصی بدل شده است، اما چرا؟
این سوالی است که خبرگزاری آنا قصد دارد تا در ادامه به آن پاسخ دهد.
معرفی بازی WWE۲K۲۰
سال ۲۰۱۳ و درست در زمانی که حق انتشار سری بازی محبوب WWE SmackDown! vs Raw از THQ به ۲K رسید، بسیاری از هواداران امیدوار بودند تا بالاخره وضعیت راکد این عنوان با این جابهجایی تغییر پیدا کند، اما با این حال اگرچه در سالهای اخیر گاهاً عناوین قابل قبولی به بازار عرضه شد، اما مشکلات ریز و درشت موجود در بازی سبب میشد تا این عنوان هیچگاه به دوران اوج خود در اوایل ۲۰۰۰ باز نگردد.
اما اتفاقات ویژهای درحال رخ دادن بود و استودیوی Yuke’s که به مدت ۲۰ سال و از اولین شماره این سری وظیفه ساخت بازی را به عهده داشت، کنار رفت تا استودیوی Visual Concepts که از سال ۲۰۱۳ در ساخت شمارههای WWE کمک میکرد، حالا به تنهایی وظیفه ساخت آن را برعهده داشته باشد، البته نتیجه ملغمهای از اشکالات افتضاحی است که بازی WWE ۲K۲۰ را به بدترین شماره عرضه شده روی کنسولها و کامپیوترهای شخصی بدل کرده است.
اشکالات موجود در گیمپلی بازی WWE ۲K۲۰
از جمله اشکالاتی که در مورد گیمپلی بازی WWE ۲K۲۰ میتوان به آنها اشاره کرد وجود باگها و گلیچ (Glitch)های فراوان است که هم در مسابقات و هم در منوی بازی آزاردهندهاند.
البته بازیهای قبلی سری WWE ۲K نیز (مخصوصا بازیهای جدیدتر) از وجود چنین اشکالاتی مبرا نبودند، اما تعداد باگهای نسخه جدید به مراتب بیشتر و دستوپاگیرتر شده است و بجز این مورد به صورت کلی میتوان گفت گیمپلی بازی کشتی کج ۲K۲۰ نسبت به عناوین قبلی خود چند قدم به عقب برداشته و مکانیزمهای آن از جنبههای مختلف دارای ایرادهای فراوانی است.
- بیشتر بخوانید:
- شناسنامه ربات انساننما امضاء شد
- آینده جهان در دستان هوش مصنوعی است
- بررسی سیر تحول علمی ایران از دوران پهلوی تا به امروز
- ربات انساننمای ملی بستر مناسبی برای پیشرفت در زمینه رباتیک است
اگرچه سری WWE همواره با مشکلاتی در بخش کنترل شخصیتها روبرو بود، اما مکانیک کنترل در شماره فعلی یکی دیگر از اعصاب خردکنترین بخشها است و در اقدامی بیمعنی، بسیاری از دکمهها با یکدیگر جابهجا شدهاند؛ به طوری که در ابتدای کار در تعداد زیادی از مسابقات مجبور خواهید بود بازی را نگه دارید و از منوی تنظیمات راهنمای ضربات را مطالعه کنید.
انجام این حرکات نیز به درستی صورت نمیگیرند و اغلب پس از زدن دکمه به اطراف جایی که مدنظر است خواهند رفت، حتی استفاده از ضربات ضد حمله هم امری شانسی است که رخ دادنش به طور صحیح کاری غیرممکن به نظر میرسد.
عجیب است که پیشرفتهای سالهای اخیر در این زمینه همگی با عقبگرد مشهود مواجه شدهاند و تجربه گیمپلی به مکانیکی دشوار بدل شده است.
بخش داستانی بازی WWE ۲K۲۰
همانند گذشته، مهمترین قسمت این شماره را MyCareer تشکیل میدهد. بخش داستانی که این بار روایت داستان دو کشتیگیر زن و مرد است و ماجرای رسیدن به حرفهایترین سطح کشتیکج را از دستههای پایین و آماتور دنبال میکند.
این نخستین باری است که سازندگان توجه ویژهای به حضور زنان در بخش اصلی داستان کردهاند و از این حیث این کار به خودی خود قدم مثبتی به نظر میرسد، البته در حالی که این قسمت نیز تا حدی کسل کننده طراحی شده و برای ساعتها مسابقات فرعی را به بازیباز تحمیل میکند، داستان کلی آن قابل قبول است و اتفاقات رخ داده در آن چیزی شبیه به متنهایی است که برای رویدادهای واقعی مسابقات نوشته میشوند.
با وجود استفاده از ورزشکاران واقعی به عنوان صداگذاران، این قسمت نیز پر از ایراد است.
کیفیت ضبط صدا به شدت ضعف دارد و علاوه بر آن، دیالوگهای شخصیتها سطحی، بیمعنی و ناهمگون هستند. حتی در بخش گزارش بازی که در سالهای اخیر به پیشرفتهای قابل توجهی رسیده بود نیز ضعفهای پرشماری دیده میشود؛ البته این بار نه به خاطر کیفیت صدا، که برای وجود نارسایی پخش خطوط صداکذاری گزارشگران، گاهی اوقات دیالوگهای اشتباه به آن لطمه میزنند و در بسیاری از موارد سکوت کامل، بخش گزارشگری را نابود میکند.
موسیقی بازی WWE ۲K۲۰
شاید یکی از تنها نکات لذتبخش موجود در WWE ۲K۲۰، استفاده از موسیقیهای خوب در منوهای بازی باشد.
وجود ترانههایی از Muse، Misfits و Motley Crue، باعث شدند تا علی رغم تعداد کم ترکهای آهنگ، برای مدتی هم که شده به موسیقی موجود در منوها گوش دهم و از آنها لذت ببرم.
WWE ۲K۲۰ قطعاً بدترین عنوان این سری محسوب میشود و باگهای متعدد، گلیچهای آزاردهنده، گیمپلی سخت و اشکالات ریز و درشت بخشهای مختلف، مجموعهای از نکات منفی را گرد آورده که جز محصولی ناقص، نتیجه دیگری را دربر ندارد. شاید با توجه به تغییرات رخ داده در تیم سازنده این بازی، بد نبود که وقت بیشتری روی پولیش کردن و نیز توسعه بخشهای نیمه کاره آن صرف میشد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/