دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 15:00

معترضین فرانسوی ترافیک 600 کیلومتری ایجاد کردند

ادامه اعتراضات فرانسوی‌ها به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی که از پنجشنبه گذشته کلید خورده است، ترافیکی به طول 600 کیلومتر در شمال این کشور ایجاد کرد.
کد خبر : 449451
222.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فرانس 24، اعتصاب مردم فرانسه، اختلال در شبکه حمل‌ونقل عمومی در این کشور را تشدید کرده و باعث ایجاد ترافیکی به طول 600 کیلومتر در منطقه «ایل دو فرانس» در شمال این کشور شد.


مردم پاریس، ایل دو فرانس و برخی شهرهای دیگر فرانسه از پنجشنبه گذشته به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی اعتراض دارند که همچنان این رویه ادامه دارد.


فرانسوی‌ها پنجم دسامبر (هفته گذشته)‌ تجمعی میلیونی تشکیل دادند و فردای آن روز، «ادوارد فیلیپ»، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که چهارشنبه این هفته (9 دسامبر) جزئیات برنامه دولت برای اصلاح نظام بازنشستگی را اعلام می‌کند.


دیروز «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، اعضای دولت را برای بررسی اوضاع کشور به یک نشست فوری در کاخ الیزه فراخوانده بود.


پیش‌ازاین نیز حدود دو هفته، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت با تراکتورهای خود بزرگراه‌های منتهی به پاریس را مسدود کرده و ترافیکی به طول ۳۲۵ کیلومتر را ایجاد کردند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته