دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1398 - 15:06
نژادبهرام:

شورای شهر آماده همکاری با دیوان عدالت اداری تا زمان اصلاح قانون ماده 100 است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر آمادگی دارد تا زمان اصلاح قانون ماده 100 شهرداری‌ها تفاهم‌های لازم را با دیوان عدالت اداری در راستای پیشگیری از تخلف انجام دهد.
کد خبر : 449447

زهرا نژادبهرام در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با لزوم اصلاح برخی از تبصره‌های قانون ماده 100 شهرداری‌ها اظهار کرد: قانون ماده 100 یک قانون فراشورایی است و جزو قوانین فرادست ما محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت کشور در حال تهیه لایحه‌ای برای اصلاح قانون ماده 100 است که پس از تکمیل به کمیسیون‌های دولت برده شده و پس از دریافت مصوبات آن به هیئت دولت راه پیدا می‌کند و با مصوب شدنش در آنجا به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.


عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در قانون ماده 100 این امکان وجود دارد تا از تخلفاتی که در بحث ساخت و ساز انجام می‌شود، پیشگیری نشود، گفت: در این زمینه اعضای شورای شهر در جلسات کمیسیون ماده 100 حضور داشته و با نواقص آن نیز آشنا هستند و در مواردی شورا نظراتش را در این خصوص ارائه داده است.


این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از مصادیق این اختلاف‌‌نظرها در کمیسیون ماده 100 مربوط به نرخ تخلفاتی است که در سال‌های گذشته انجام شده و پس از سال‌ها قرار است برای آن نرخ تخلف درنظر گرفته شود که بی‌توجهی به آن خود می‌تواند فعالیت متخلفانه را تشویق کند.


وی اذعان کرد: در این خصوص شورا و شورای‌عالی استان‌ها مذاکراتی را با وزارت کشور، کمیسیون‌های مختلف دولت انجام داده‌ و نظرات خود را در راستای اصلاح برخی تبصره‌های آن مطرح کرده است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: ما همچنین جلسات متعددی را با دیوان عدالت اداری گذاشته‌ایم و این آمادگی را داریم تا زمان اصلاحات این قانون در مسیر تفاهم گام برداشته و اقدامات لازم را برای پیشگیری از تخلف انجام دهیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: زهرا نژادبهرام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته