دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1394 - 11:19
دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر:

افزایش اعضای شوراها سبب دخالت در مدیریت شهری نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از هجمه‌هایی که در هفته‌های اخیر علیه شوراها شکل گرفته است، گفت: افزایش اعضای شوراها سبب دخالت در مدیریت شهری نشده و این تلقی که در مجلس مشاهده می‌شود اشتباه است.
کد خبر : 44944

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد دنیامالی در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ممکن است در امور مدیریت شهری در برخی شوراها دخالت رخ داده باشد، اظهار کرد: در سطح کشور چنین فضایی وجود ندارد و اغلب شوراها از این اتهام مبرا هستند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه بارها از مجلس خواسته‌ایم تکلیف احتساب عضویت در شورا به عنوان شغل را به صراحت مشخص کند، افزود: وزیر راه تصمیم می‌گیرد که اعضای شورا نتوانند در انتخابات سازمان نظام مهندسی شرکت کنند اما سئوال اینجاست که با استناد به کدام قوانین چنین تصمیمی اتخاذ شده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بیش از یکصد هزار عضو شورای شهر و روستا در سطح کشور وجود دارد که برخی از آنها در ماه حتی یک جلسه دو ساعته هم برگزار نمی‌کنند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان عضویت در شوراها را شغل تلقی کرد.


وی افزود: اگر بناست عضویت در شوراها شغل محسوب شود لازم است سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کلیه نظامات مربوط به شغل را در این رابطه تعریف کند.


دنیامالی با تأکید بر اهمیت کاهش تصدی‌های دولتی و واگذاری برخی مسئولیت‌ها به مدیریت شهری اضافه کرد: هر اندازه که مدیریت شهری را محروم کنیم به تورم و بزرگ شدن دولت می‌انجامد.


وی با تأکید براینکه رکود اقتصادی امروز حاصل تورم بیش از اندازه بدنه دولت است، اظهار کرد: 80 درصد بودجه کل کشور جاری است و تنها 20 درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود اما هنگامی که با کسری برای پرداخت یارانه‌ها یا اعتبارات بخش آموزش و پرورش نیز مواجه می‌شویم از این 20 درصد باقیمانده برداشت می‌کنیم و در نتیجه مجریان پروژه‌های کلان کشور با کمبود اعتبار مواجه می‌شوند که حاصل همه این موارد رکودی است که هم اکنون بر اقتصاد حاکم است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خواستار پرداخت عمیق‌تر به موضوع شوراها شد و گفت: شهر استانبول با مختصات مشابه تهران هم اکنون حدود یکصد عضو شورا دارد اما چگونه نمایندگان مجلس تصور می‌کنند تعداد فعلی هم برای شهرهای کشورمان زیاد است.


وی در بخش دیگر سخنانش به موضوع حضور ورزشکاران در جمع اعضای شورای شهر اشاره کرد و در این رابطه توضیح داد: اخیراً مباحث تندی علیه حضور ورزشکاران در شورا مطرح شده است. در حالی که تعداد قهرمانان المپیک حاضر در شورای چهارم فقط 4 نفر است که نسبت به شورای سوم یک نفر اضافه شده است.


دنیامالی با بیان اینکه هیچ یک از ما مصون از خطا و اشتباه نیستیم بر ضرورت تواضع و فروتنی مقابل مردم تأکید و عنوان کرد: این موضوع برای پهلوانان و قهرمانان ورزشی باید بسیار برجسته‌تر باشد. امروز اگر تختی زنده است به خاطر مدال‌های او نیست بلکه به دلیل تواضع او مقابل فرودستان جامعه است.


دنیامالی توضیح داد: بخش عمده حرف و حدیث‌های روزهای اخیر درباره برخی ورزشکاران شورای شهر شایعه بوده و صحت ندارد. انتظار می‌رود اگر نقدی وجود دارد در عین انصاف و جوانمردی رعایت شود.


این عضو شورای شهر تهران همچنین از هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار طول تاریخ کشورمان یاد کرد و خواستار قدرشناسی در برابر این قهرمانان ملی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته