دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1398 - 21:00
عبدالملکی در گفتگو با آنا:

دولت تورم روانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را مدیریت کند

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دولت تورم روانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را مدیریت کند، گفت: مسئولان ابتدا هرگونه افزایش قیمت کالاها را تکذیب کردند، اما پس از چندی گفتند که یک افزایش قیمت طبیعی داریم.
کد خبر : 449022
hojjat-o-allah-abdolmaleki_AMAnews.jpg

حجت‌الله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره افزایش تورمی قیمت کالاها بر اثر سوء‌مدیریت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: در اثر گران شدن کالایی، هزینه تولید برای برخی از کالاها به‌طور طبیعی بالا می‌رود و بر اثر  افزایش قیمت بنزین انتظار داریم  تورم طبیعی چند درصدی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه بخش عمده تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین روانی است، ادامه داد: اگر برای این تورم  تدبیر نشود فشار جدی به مردم وارد می‌شود.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی(ره) با تأکید بر این مطلب که دولت از ابتدا هر نوع افزایش قیمتی را انکار می‌کرد، یادآور شد: مسئولان دولتی از ابتدا هرگونه افزایش قیمت کالاها را تکذیب  کردند، اما پس از چندی گفتند که یک افزایش قیمت طبیعی داریم.


عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: این افراط و تفریط‌ها در تحلیل اثرات تورمی قیمت بنزین باید کنار گذاشته شود و دولت خود را ملزم بداند به هر قیمتی که شده تورم روانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را مدیریت کند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب