دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1398 - 11:38
پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ 3

تعداد کشته‌شدگانی که رسانه‌های بیگانه در حوادث اخیر اعلام می‌کنند کذب محض است/ آزادسازی ۲۴۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها در کشور

سخنگوی قوه قضائیه درباره اعداد کشته شدگان حوادث اخیر گفت: اعدادی که رسانه‌های بیگانه اعلام می‌کنند کذب محض است و جالب اینجاست، افرادی که رسانه های خارجی اعلام می‌کنند که در حوادث اخیر کشته شده‌اند، زنده هستند و با آنها مصاحبه نیز کرده ایم.
کد خبر : 448144
BS0K0150.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در ادامه نشست خبری خود درباره بازداشت یک بدهکار بانکی گفت: یکی از بدهکاران کلان بانک اقتصاد نوین اخیراً بازداشت شده که این فرد ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسویه کرده است.


اسماعیلی درباره نقش داماد وزیر اطلاعات در پرونده آقای دیوان دری گفت: این پرونده فعلاً در دست بررسی است و کیفرخواستی نیز برای داماد آقای علوی صادر نشده است.


پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ ۲


اسماعیلی: ارتباط عبدالرضا داوری با آمدنیوز در پرونده‌اش مطرح است/ برخی سیاسیون موافق هستند که دانشجوی بازداشتی داشته باشیم


وی درباره تعداد کشته شدگان حوادث اخیر گفت: اعداد کشته شدگانی که رسانه‌های بیگانه اعلام می‌کنند کذب محض است و جالب اینجاست، افرادی که رسانه‌های خارجی اعلام می‌کنند که در حوادث اخیر کشته شده‌اند، زنده هستند و با آنها مصاحبه نیز کرده‌ایم. کشورهای بیگانه در فتنه ۸۸ نیز عملیات کشته‌سازی را کلید زدند و حتی برای برخی افراد مجلس ختم برگزار کردند، درحالی که این افراد زنده بودند، لذا این شگردها کهنه شده است اما در بین کشته شدگان افرادی هستند که توسط اشرار کشته شدند و ما امروز مدعی اغتشاش‌گران هستیم. خوشبختانه در حال حاضر تمام استان‌ها آرام هستند و هیچ اعتراضی در هفته اخیر صورت نگرفته است.


اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده دو نماینده مجلس شورای اسلامی که اقداماتی را در حوزه شرکت‌های خودروسازی انجام داده بودند، اذعان کرد: این پرونده به دادگاه رفت و جلساتی نیز برگزار شد اما تصمیم دادگاه این بود که در بخشی از این پرونده نیاز به کار کارشناسی است و به همین دلیل تحقیقات همچنان ادامه دارد.


سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مالی که در آن از برخی از وزرای دولت سابق تحقیقاتی صورت گرفته بود، اظهار کرد: از برخی از وزرای سابق تحقیقات صورت گرفته است که عمده این تحقیقات نیز به پرونده بابک زنجانی برمی‌گردد اما برای وزرا کیفرخواست صادر نشد و در خصوص بخشی از این پرونده حکم دادگاه برای برخی از متخلفان صادر شده است و درباره بخش دیگری از پرونده نیز تحقیقات همچنان ادامه دارد.


وی درباره اقدامات دستگاه قضائی برای رفع تصرف بستر رودخانه ‌ها گفت: ۲۴۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها آزادسازی شده است و به همین دلیل اگر  باران خوبی هم ببارد شاهد سیلاب نخواهیم بود و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۲ هکتار و در شهرستان فیروزکوه ۲۲ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه آزاد شد و از طرفی به دادستان‌ها و سازمان بازرسی اعلام شده تا به کم کاری  نهادهای متولی در این خصوص ورود کنند تا به امید خدا هنگام بارش ها شاهد بروز سیلاب نباشیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته