دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 22:30

فواید طناب زدن اصولی در سلامتی انسان

طناب زدن اصولی باعث می‌شود تا افرادی که به این فعالیت ورزشی می‌پردازند از سلامتی بیشتری برخوردار باشند.
کد خبر : 447807
tanab.jpg

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کاهش وزن یکی از مواردی است که افراد دارای اضافه وزن به‌دنبال آن هستند تا به آن برسند. طناب زدن از راه‌های کاستن وزن است که در صورت اجرای اصولی و صحیح، ضربات و حرکات ناگهانی اندکی به مفاصل بدن وارد می‌کند و باعث تقویت عضلات شکمی می‌شود که این موضوع به دوام بیشتر بدن و عضلات پاها در هنگام پرش کمک شایانی می‌کند.


15 دقیقه طناب زدن معادل یک ساعت دویدن است و کسی که بتواند در طول روز و به مدت چند مرتبه طناب بزند که مجموع حرکات او 60 دقیقه شود، هزار کالری می‌سوزاند.


طناب زدن باعث می‌شود که ضربان قلب و فشار خون متعادل شود و انعطاف‌پذیری اعضای بدن رشد قابل‌توجهی پیدا کند که این موضوع موجب تعادل، ارتباط و هماهنگی بدن می‌شود.


افرادی که به‌طور منظم به طناب زدن می‌پردازند عضلات پایینی و بالایی بدن آن‌ها تقویت و میزان انسجام اندام‌های فیزیکی‌شان بسیار بهتر می‌شود.


به‌صورت کلی طناب زدن فعالیتی ورزشی است که در آن وزن بدن در حالت ایستاده تحمل می‌شود و باعث بهبود تراکم استانی خواهد شد که پوکی استخوان را به تأخیر می‌اندازد و حتی می‌تواند مانع از آن در سنین کهنسالی شود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

برچسب ها: پوکی استخوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته