دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1398 - 09:52

گردان‌های قسام تصاویر و اطلاعات جدیدی از عملیات «لبه شمشیر» منتشر می‌کنند

گردان‌های قسام قصد دارند تا اطلاعات تازه‌ای از عملیات «لبه شمشیر» که علیه نیروهای ویژه و سری ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد را فاش کنند.
کد خبر : 447658

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شبکه الجزیره بنا دارد جزئیات عملیات شاخه نظامی حماس (گردان‌های قسام)‌ از عملیات «لبه شمشیر» که سال گذشته علیه نیروهای ویژه و مخفی رژیم صهیونیستی انجام شد را منتشر کند.


این شبکه تأکید کرد که امروز یکشنبه برای اولین بار از اطلاعات و تصاویر تازه‌ای در ارتباط با این عملیات رونمایی خواهد کرد.


بر همین اساس قرار است امروز یکشنبه رأس ساعت 10 شب به‌وقت مکه مکرمه در مستند افشاگرانه «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است) به این موضوع پرداخته شود.


الجزیره در تحقیقات انجام‌شده در مورد عملیات لبه شمشیر با شماری از فرماندهان و مبارزان گردان‌های قسام که در این عملیات شرکت داشتند، نیز مصاحبه کرده است.


ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی در اولین سالروز عملیات لبه شمشیر تأکید کرد: آنچه قسام توانسته از دشمن صهیونیستی به دست بیاورد، سران این رژیم حتی تصورش را هم نمی‌کردند و مقاومت از این گنج اطلاعاتی مهم و استراتژیک بر علیه دشمن در نبرد مغزها بهره خواهد برد.


وی اظهار داشت که قسام به‌زودی جزئیات بیشتری از این عملیات و دستاوردهای آن را فاش خواهد کرد.


کماندوهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی 11 نوامبر سال گذشته مخفیانه وارد شرق خان یونس در جنوب نوار غزه شده و قصد انجام عملیاتی سری را داشتند که با هوشیاری مبارزان گردان‌های قسام این عملیات که به عملیات "لبه شمشیر" معروف شد، شکست خورد و فرمانده گروه صهیونیستی هم به هلاکت رسید. در این عملیات 7 مبارز قسام هم شهید شدند.


این شکست و حوادث پس از آن ضربه بسیار سختی به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کرد. قسام با افشای اسامی نیروهای این یگان سری ارتش صهیونیستی و عملیات‌های آن و انتشار تصاویر آنان ضربه بزرگی به دشمن زد و آن‌ها هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که چنین شکست بزرگی را متحمل شوند.


برکناری لیبرمن و فرمانده برجسته اسرائیلی؛ پیامدهای عملیات لبه شمشیر


شکست عملیات نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس در نوامبر سال گذشته ضربه سنگینی به این رژیم وارد کرد و در پی این شکست که طی آن فرمانده عملیات نیز کشته شد، شماری از مقامات ارتش از جمله آویگدور لیبرمن وزیر جنگ و فرمانده بخش عملیات ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده سابق یگان "سیرت متکال" مجبور به استعفا شدند.


در همین راستا، "آلون بن دیوید" تحلیلگر نظامی اسرائیلی تأکید کرد که نتایج عملیات مخفیانه نوامبر سال گذشته نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس همچون زمین لرزه‌ای بود که همچنان پس‌لرزه‌های آن نهادهای امنیتی اسرائیلی را به لرزه درمی‌آورد، زیرا جدای از کشته شدن یگان سری ارتش، برملا شدن هویت نیروهای این یگان خسارت‌های زیادی به امنیت رژیم صهیونیستی وارد کرد و پس‌لرزه‌های آن همچنان دامن‌گیر سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل "امان" است، زیرا ضربه‌های امنیتی وارد شده به این رژیم پس از کشف هویت نیروهای این یگان سری توسط حماس را نمی‌توان در چند جمله خلاصه کرد.


بن دیوید در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو آورده است که یگان ویژه اسرائیلی که مسئول تحقیق در مورد شکست نیروهای نخبه در شرق خان یونس است، به اشتباهات زیادی که منجر به این شکست ویرانگر شد، پی برده است که این نیروها طی سال‌های اخیر نیز برخی از این اشتباهات را بارها قبل از اینکه شناسایی شود، تکرار کرده است.


استعفای افسران ارشد صهیونیست پیش از برکناری!


آلون بن دیوید فاش کرد که اخیراً افسران ارشد زیادی در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در عملیات خان یونس از سمت خود استعفا کردند، زیرا می‌دانستند که به‌زودی برکنار خواهند شد و کوخاوی به‌منظور کاهش خسارت‌های ناشی از این شکست، قصد اعطای مدال استقلال به نیروهای خود را داشت، اما به سبب مشکلات موجود و شکست در خان یونس، این مدال به نیروهای باسابقه و قدیمی اعطا شد تا در رأس مأموریت‌های خود باقی بمانند.


بن دیوید در پایان اظهار داشت که مشخص نیست که این پس‌لرزه‌ها بالاخره دامن رئیس سازمان اطلاعات نظامی "امان" را هم بگیرد یا خیر، زیرا نتایج تحقیقات انجام‌شده در روزهای آینده معلوم خواهد کرد که کوخاوی ژنرال تامیر هایمن را در سمت خود ابقا خواهد کرد تا او را برکنار می‌کند.


انتهای پیام/4106/


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: الجزیره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته