دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 16:53
گردان‌های قسام:

برکناری فرمانده ارشد صهیونیستی نتیجه عملیات «لبه شمشیر» بود

سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که برکناری فرمانده یگان صهیونیستی سرت متکال نتیجه مستقیم عملیات «لبه شمشیر» است.
کد خبر : 362394
ax nevesht.jpg

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابوعبیده طی اظهاراتی کوتاه تأکید کرد که مقاومت و پایداری ملت فلسطین در جریان رویارویی اخیر در نوار مرزی غزه موجب استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر قدس شد و امروز نیز می‌بینیم که برکناری فرمانده یگان سرت متکال نتیجه مستقیم لبه شمشیر است.


وی تأکید کرد که پس‌لرزه‌های شکست سهمگین دشمن صهیونیستی و پشتوانه امنیتی مقاومت در جریان لبه شمشیر همچنان ادامه دارد و هر روز یکی از سران نظامی ارتش صهیونیستی برکنار می‌شود؛ سرانی که طعم تلخ خفت و خواری را چشیدند و در برابر نیروهای مقاومت شکست‌خورده و به‌زانو درآمدند.


فرمانده یگان ویژه ارتش صهیونیستی موسوم به «سرت متکال» به خاطر شکست عملیات خان یونس تصمیم گرفت که از سمت خود کناره‌گیری کند و از دو ماه بعد عملاً این تصمیمش را اجرایی می‌کند.


روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که این اولین بار طی 23 سال گذشته است که یک افسر صهیونیستی در این سطح به‌جای انتظار تا پایان دوره مسئولیتش و تصدی مناصب عالی‌تر استعفا می‌دهد.


این روزنامه خاطرنشان کرده است که فرمانده مذکور از نخستین افسران یگان ویژه سرت متکال به شمار می‌رود که مسئول اجرای عملیات فوق محرمانه خان یونس با هماهنگی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی شاباک بود.


احتمال می‌رود که این تصمیم ناشی از شکست در اجرای عملیات خان یونس در ماه نوامبر سال 2018 (آذر 97) باشد که با هدف کار گذاشتن برخی سیستم‌های جاسوسی مدرن در سیستم‌های ارتباطی مقاومت اجرا شد.


مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس توانستند ضمن مقابله با این گروه از نظامیان صهیونیست که سعی در نفوذ به شرق خان یونس را داشتند، با آن درگیر شدند که درنتیجه آن 7 نفر از مبارزان قسام به‌افتخار شهادت نائل گشتند و در مقابل توانستند فرمانده این گروه صهیونیستی را به هلاکت رسانده و یک نفر دیگر را هم زخمی کنند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: حماس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته