دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: 40 درصد ساختمان‌های تهران در برابر زلزله مقاوم نیستند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مقاومت ساختمان‌های تهران در مناطق مختلف شهر در برابر زلزله متفاوت است، گفت: متاسفانه حدود 40 درصد ساختمان‌ها در برابر شتاب پیش بینی شده در آیین نامه‌ها برای زلزله مقاومت کافی را ندارند.
کد خبر : 44764

محمد شکرچی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی و بالا بردن فرهنگ مردم در ارتباط با زلزله را جدی بگیریم، افزود: باید ساختمان‌های بزرگ و حیاتی کشور مقاوم سازی شوند که خوشبختانه این امر تا حد بسیاری پس از زلزله بم عملیاتی شد.


وی با تاکید بر اینکه روند مقاوم سازی ساختمانها به علت محدود بودن منابع مالی دولت با کندی روبرو شد، تصریح کرد: باید ساختمان‌هایی که اکنون احداث می‌شوند نسبت به شتاب زلزله مقاوم‌سازی شوند.


شکرچی زاده اظهار کرد: خوشبختانه ما از پیشروترین کشورهای دنیا به لحاظ دارا بودن آیین نامه و مقررات هستیم و رعایت آیین نامه 2800 برای طراحی ساختمان‌ها پس از ویرایش چهارم در مهر ماه نیز اجباری می‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در زمان خرید یک خانه عموما افراد به نما، تجهیزات داخلی و خارجی آن توجه می‌کنند، اما پارامتر مهم‌تر از این موارد مقاومت اسکلت ساختمان و عناصر سازه‌ای آن در برابر زلزله است.


وی بیان کرد: در زلزله اخیر نپال با وجود دور بودن شعاع وقوع زلزله از پایتخت، خسارت‌های جدی به ساختمان‌های تاریخی وارد شد، بنابراین مهندسان باید برای کاهش خطرات زلزله به حداقل ممکن موارد ایمنی را جدی بگیرند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب