دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1398 - 07:30

کدام دانشجویان می‌توانند در آزمون دکتری 99 شرکت کنند؟

دانشجویان دوره دکتری چگونه می‌توانند در آزمون دوره دکتری سال 99 شرکت کنند.
کد خبر : 447418
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت‌نام در آزمون دوره دکتری سال 99 تا روز سه شنبه 12 آذرماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد، برخی از متقاضیان این آزمون می‌پرسند که آیا دانشجویان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟


برای شرکت در آزمون دوره دکتری تخصصی داشتن مدرک کارشناسی ارشد لازم است ولی براساس قوانین، دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری عمومی می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.


فقط پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون دوره دکتری سال 98 نمی‌توانند در آزمون دوره دکتری سال 99 شرکت کنند حتی اگر از تحصیل در رشته قبولی انصراف قطعی داده باشند.


فارغ‌التحصيلان و دانشجويان رشته‌های گروه پزشكی برای شركت در اين آزمون، قبل از به ثبت‌نام بايد توجه داشته باشند كه از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضعيت خود را مشخص و از نظر این وزارتخانه منعی براي ثبت‌نام و شركت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصيل نداشته باشند.


دانشجويان شاغل به تحصيل در مقطع دكتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پايان مهلت ثبت‌نام، مجاز به ثبت‌نام و شركت مجدد در اين آزمون نیستند. ثبت‌نام و شركت در اين آزمون برای دانشجويان مقطع دكتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصيل در آن مقطع تا پايان نيمسال اول سال تحصيلی جاری بلامانع است.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته