دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1398 - 08:00
پورابراهیمی در گفتگو با آنا:

دو طرح حمایتی و نظارتی با موضوع بنزین در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیگیری دو طرح بنزینی در حوزه حمایتی و نظارتی در قالب مصوبه سران قوا در افزایش قیمت بنزین خبرداد.
کد خبر : 447318

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تلاش مجلس برای ارائه طرح‌های بنزینی اظهار کرد: دو طرح یک فوریتی در مجلس تصویب شده که بخشی از آن به حوزه سیاست‌های حمایتی باز می‌گردد مبنی براینکه چگونه در قالب آنچه در مصوبه سران قوا شکل گرفته عمل کنیم تا کمی تعدیل در آن صورت گیرد.


وی افزود: طرح دیگر به سیاست‌های نظارت بر قیمت‌ها باز می‌گردد که قرار است این دو طرح با یکدیگر تلفیق شوند و مجموع بررسی‌ها در گزارش کاملی برای تصویب به صحن مجلس بیاید.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طی دو هفته آینده جمع‌بندی این دو طرح در کمیسیون اقتصادی به پایان می‌رسد و به صحن می‌آید تا سیاست‌ها بر اساس آن لحاظ شود.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به زمان ارسال لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس قرار بود امسال برای نخستین بار یک ماه قبل بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس بیاید که این بودجه‌ در حال بررسی است.


پورابراهیمی با بیان اینکه گزارشی که از بودجه‌های دولتی به مجلس آمده چیزی نیست که توقع می‌رفت، خاطرنشان کرد: چیزی که با عنوان بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس آمده تقریباً یک پوسته‌ای است که روکشی از اطلاعات دارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مایل بودیم اطلاعات ریزتری شامل منابع، مصارف و درآمدها در این حوزه‌ داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات را کامل بررسی کنیم و در بودجه نهایی از آن بهره بگیریم.


وی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود و یک نسخه از آن نیز به دیوان محاسبات رفته تا بر اساس نظر دیوان محاسبات برای آن تصمیم‌گیری شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته