دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 18:28

گرجستان، کشوری زیبا وپر رمز و راز

گرجستان در طی هزاران سال تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است این کشور بارها مورد اشغال و تاراج ملت های زیادی قرار گرفته و در طول قرن ها امپراطوری های بسیاری از جمله امپراطوری رم، مغول ها و ایرانیان برآن حکومت کردند.
کد خبر : 447150
1-1.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر واحد بازرگانی خبرگزاری آنا، گرجستان در طی هزاران سال تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است این کشور بارها مورد اشغال و تاراج ملت های زیادی قرار گرفته و در طول قرن ها امپراطوری های بسیاری از جمله امپراطوری رم، مغول ها و ایرانیان برآن حکومت کردند.


ما گرجستان توانست در قرن های یازدهم و دوازدهم از زیر سلطه ی ملک تامار و شاه دیوید بیرون بیاید و وارد عصر طلایی شود در طول این قرن ها گرجی ها نمونه های جذاب و بی نظیری از معماری و اثار هنری را خلق کردند که نشانگر فرهنگ و تمدن آنهاست برخی از این بناهای تاریخی در حال حاضر در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و جز پربازدیدترین آثار باستانی گرجستان محسوب میشود


گرجستان ,کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی ترین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود. در اسطوره های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که هدیه خداست به مردم آن.افسانه های گرجی زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که یکی ازآنها حاکی از این است


کازبک در تور گرجستان ارزان نام کوهی است در شمال شرق گرجستان که در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است. این کوه را با نام «اورست کوچک» نیز می‌خوانند کوه کازبک از جمله جاذبه های توریستی گرجستان است که در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد.


کازبک ( قازبگی ) نام کوهی است در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده و ارتفاع آن ۵۰۴۷ متر است. درجهٔ سختی قلهٔ این کوه با درجهٔ سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام اورست کوچک مشهور است. نام گرجی این قله میکنواری به معنی “کوه یخ” می باشد.


 “اورست کوچک” نامی است که به کازبک اطلاق شده است. قله مخروطی و منفرد کازبک (Kazbegi) از رشته‌کوه‌های منطقه قفقاز و در مرز میان کشور گرجستان  و روسیه واقع شده است. رشته‌کوه قفقاز رشته‌کوهی است اوراسیایی میان دریای سیاه و دریای خزر در منطقه قفقاز.  رشته کوه عظیم قفقاز به طول 1200 کیلومتر از سه بخش تشکیل شده است بخش غربی از دریای سیاه تا البروس، بخش مرکزی از البروس تا قله کازبک، و بخش غربی از کازبک تا کشور آذربایجان قله شاه داغی و در نهایت در دریای خزر بپایان می رسد.


Mtskheta


متسختا، پایتخت سابق گرجستان، یکی از جاذبه‌های دیدنی‌ای است که باید در طول سفرتان به گرجستان از آن بازدید نمایید. متسختا یک توقفگاه بین راهی مهم در جاده راه ابریشم، میان دریای سیاه و کاسپین بود، که در بردارنده‌ی سه بنای تاریخی مهم است. اگر به این شهر سفر کردید به هیچ وجه بازدید از این بناهای تاریخی را از دست ندهید: صومعه جواری (Jvari Monastery)، کلیسای جامع سوتیتسخولی (Svetitstkhoveli Cathedral)، صومعه سامتاورو(Samtavro Monastery). این سه مکان دربردارنده‌ی بقایای باستان‌شناسی هستند که نشانگر دانش پیشرفته‌ی گرجی‌ها در زمینه‌ی هنر سنگ تراشی، سفال و فلزکاری در دوران باستان است. همچنین می‌توان با مشاهده‌ی این بناهای تاریخی پی به تکامل معماری گرجستان در  طول قرن‌های چهارم تا هشتم میلادی برد. راهنمایانی مسلط به زبان انگلیسی در این سایت‌ها حضور دارند تا بتوانند توریست‌ها را به خوبی راهنمایی کنند و به سوالاتشان پاسخ دهند. علاوه بر این می‌توانید سوغاتی‌هایی از قبیل انواع صنایع دستی، شیرینی‌، ادویه‌جات و … را از فروشگاه‌های موجود در اطراف این بناهای تاریخی خریداری کنید.


منطقه Upper Svaneti


منطقه Upper Svaneti در گرجستان ناحیه‌ای است کوهستانی که برج‌هایی باستانی و روستاهایی با ساختار معماری قرون وسطا در آن یافت می شوند. روستای Chazhashi از جذابیت منحصربفردی برخوردار است، زیرا هنوز هم بیش از ۲۰۰ مورد از این خانه‌های باستانی در روستا پابرجا هستند و شما می توانید در طول مسافرت خود در گرجستان از آن‌ها دیدن نمایید. برج‌های گسترده شده در سرتاسر منطقه، گردشگران را به گذشته‌های دور می‌برند.


همه‌ی برج‌های این منطقه ۳ تا ۵ طبقه هستند. با افزایش ارتفاع سازه، از ضخامت دیوارها کاسته می‌شود و به همین علت نمایی مخروطی به برج‌ها می‌دهد. همچنین در این منطقه نقاشی‌هایی دیواری که از عهد رنسانس به‌جای مانده‌اند یافت می‌شوند؛ این منطقه‌ی زیبا و تاریخی گرجستان را فراموش نکنید و چند روزی را برای گردش و اکتشاف به این منطقه اختصاص دهید.


نارین قلعه تفلیس گرجستان از جاذبه های دیدنی شهر تفلیس


نارین قلعه تفلیس گرجستان یا قلعه ناریکالا تفلیس گرجستان یا شوریس تسیخه از جاذبه های دیدنی شهر تفلیس است که حدودا در قرن چهارم میلادی، یعنی در حدود 1700 سال پیش روی کوه متاتسمیندا بنا شده است. سبک ساخت این قلعه به خاطر داشتن ارگ های آن به قلعه های ایرانی شباهت دارد، اما اسناد محکمی درباره سازندگان اولیه آن در دسترس نیست. این بنای تاریخی در قرن هفتم میلادی توسط امویان عرب گسترش و توسعه یافت.


جاذبه های مالزی


برج های دوقلوی پتروناس


به گزارش سفر باتو ، با ارتفاعی به بلندای 451.9 متری، این دو بلندترین برج های دوقلوی جهان می باشند. ساختار و معماری نمادین این برج بلند از جمله سمبل های مدرن شهر کوالالامپور است. بازدید کنندگان این برج می توانند با مراجعه به بلندترین نقطه آن که بر روی تراسش قرار دارد، از چشم انداز تحسین برانگیز شهر لذت برده و یا به انجام خرید های دلخواه خود در مرکز خرید دیدنی سوریا ک اِل سی سی مال بپردازند.


مسجد کریستال


این معبد در تور مالزی که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد.


منبع: safarbato.com


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته