دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 16:09

با زیبایی‌های کشور چین آشنا شوید

چین‎ ‎با نام رسمی‎ ‎جمهوری خلق چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا‎ ‎با بیش از 3/1 میلیارد نفر سکنه‌است. این‎ ‎کشور‎ ‎که در شرق قاره‎ ‎آسیا‎ ‎واقع ‏شده توسط‎ ‎حزب کمونیست چین‎ ‎در قالب نظام تک‌حزبی‎ ‎اداره می‌شود‎.‎‏ پایتخت این کشور پکن می باشد.
کد خبر : 447133
1569239884_کشور چین.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر واحد بازرگانی خبرگزاری آنا، جمهوری خلق چین با حدود 6/9 میلیون کیلومتر مربع‎ ‎سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا‎ ‎و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی ‏‏(بدون احتساب آب‌های داخلی) است‎.‎‏ تمدن‎ ‎چین باستان‎ ‎یکی از کهن‌ترین‎ ‎تمدن‌های‎ ‎تاریخ‎ ‎است که در سواحل حاصل‌خیز‎ ‎رود زرد‎ ‎که در ‏دشت شمال چین جاری‌ست شکوفا شد . نظام سیاسی چین بیش از ۶ هزار سال مبتنی بر سلطنت مطلقه موروثی بود. نخستین دودمان پادشاهی ‏این کشور‎ ‎دودمان شیا‎ ‎در حدود ۲ هزار سال پ. م بود. اما نخستین حکومتی که چین را متحد کرد‎ ‎دودمان چه‌این‎ ‎در ۲۲۱ پ. م بود. آخرین ‏دودمان پادشاهی این کشور هم‎ ‎چینگبود که در ۱۹۱۱ با تشکیل‎ ‎جمهوری چین‎ ‎به رهبری‎ ‎کومینتانگ‎ ‎حزب ملی چین، نابود شد. ‏ . برای سفر به تور چین حتما خرید آنلاین از دست دهید.


کشور چین سال ها پیش به «کشور ممنوعه» مشهور بود، و باعث می شد دنیا دید مبهمی نسبت این کشور داشته باشد. اما آن دوران به پایان رسیده و اکنون امکان بازدید و آشنایی با تاریخ درخشان 2500 ساله این سرزمین برای همگان فراهم شده است. اگر علاقه مند به مکان های تاریخی باشید و شانس سفر به چین را پیدا کنید، به دلیل وسعت این سرزمین تاریخی و شمار زیاد آثار باستانی آن، شاید انتخاب مکان هایی برای بازدید برایتان دشوار شود. ما در این مطلب، 7 مورد از جالب ترین آثار تاریخی را به شما معرفی می کنیم که حقیقتا دیدنی هستند.


شهر ممنوعه (The Forbidden City)


 بی دلیل نیست که برای قرن ها هر شهروند چینی در شگفت بود چه گنج شگفت آوری در پس درهای بسته این شهر وجود دارد. اما امروز درهای بسته شهر ممنوعه به روی همه باز است و تنها با پرداخت هزینه ورودی، قادر خواهید بود پا به یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی چین قدم بگذارید.


یکی از مقاصدی که اکثر ماجراجویان تاکنون درباره آن نشنیدند، اما حتما باید آن را در لیست سفر خود قرار دهند، شهر جنوبی «گوانگژو» است. در حفاری های یک هتل محلی، مقبره یکی از اپراتوران باستانی جنوب چین، به همراه گنج هایش در 3 اتاق بسیار کوچک کشف شد. امروزه بر فراز این مقبره، موزه ای بنا شده که آثار آن رشک هر فرعونی را برانگیخته خواهد کرد. این یک موزه کوچک است و می توانید در عرض یک ساعت همه قسمت های آن را تماشا کنید.


 «جزیره خدایان»، بهشت افسانه‌ای و زیباترین جزیره اندونزی تنها گوشه‌ای از القاب جزیره‌ای است که در گوشه‌ای از اندونزی جا خوش کرده است: بالی.صفاتی که البته باز هم گویای ویژگی‌های شگفت انگیز آن نیست. در حقیقت بالی یکی از 17 هزار و 500 جزیره اندونزی است که در میان همسایگان خود به زیبایی می‌درخشد و سرسبزی و طبیعت آن با دیگر جزایر این کشور قابل مقایسه نیست. بالی بخشی از مثلث مرجانی است که بالاترین تنوع گونه‌های دریایی و صخره‌های مرجانی را در خود جای داده و چشم اندازهای دیدنی آن هر توریستی را بهت زده خواهد کرد.


گونه برویم؟


شما می‌توانید به محض رسیدن به فرودگاه بین‌المللی بالی با در دست داشتن اصل گذرنامه و هزینه ویزا به باجه‌های صدور روادید مراجعه کنید و بعد از کنترل مدارک مامور دولتی اندونزی مهر ویزای توریستی یک ماهه را در گذرنامه‌تان وارد خواهد کرد. برای رسیدن به بالی می‌توانید از خطوط هوایی اتحاد، قطر ایرویز و ایرلاین چین جنوبی استفاده کنید.


جشنواره بادبادک‌ها


جشنواره بادبادک یکی از نشانه‌های فرهنگی بالی است. بادبادک یکی از عناصر فرهنگی مردم بالی محسوب می‌شود و در این جشنواره تمام آسمان جزیره مملو از بادبادک‌های رنگارنگ می‌شود. مردم محلی تلاش دارند با ساختن بادبادک‌های سنتی غول پیکر هنر خود را به رخ بکشند. این جشنوراه معمولا همزمان با فصل باد بین ماه‌های ژوئن و اوت در روزهایی که شرایط هوایی مناسب است برگزار می‌شود.


ساحل سانور ، از آرامش تا هنر


ساحل سانور (Sanur Beach) در دهکده‌ی دِنپاسار (Denpasar) در جنوب‌شرقی بالی قرار دارد. ساحل آرام سانور(Sanur) یکی از مشهورترین مقاصد در بین جاذبه‌های گردشگری بالی برای بازدیدکنندگان سن بالاست. به خاطر همین به ساحل خر‌و‌پف (Snore Beach) معروف شده است. گرچه این اسم خیلی هم به این‌جا نمی‌آید. اگر بخواهیم روراست باشیم، این‌جا یکی از جالب‌ترین ساحل‌های بالی است.


نوزا لِمبونگن و یک گشت‌و‌گذار مختصر


نوزا لِمبونگن (Nusa Lembongen)، جزیره‌ی کوچکی در بین سواحل جنوب‌شرقی جزیره‌ی اصلی بالی است. آنقدر کوچک است که برای گردش در آن سه تا چهار ساعت بیش‌تر زمان لازم ندارید. نوزا لِمبونگن یکی از مقاصد معروف در بین جاهای دیدنی بالی است که می‌توان آن را برای یک روز برنامه‌ریزی کرد. سواحل جزیره، بیش‌تر گردشگران را به خود جذب می‌کنند.


. تور بالی را برای اینکه بخرید حتما از آژانسهای معتبر بگیرید.


بی‌شک پاریس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر برای گردشگران سراسر دنیا به‌شمار می‌آید. از شاخص‌ترین جاهای دیدنی پاریس می‌توان به برج ایفل اشاره کرد که هر مسافری رؤیای عکس‌گرفتن پای این برج را در سر می‌پروراند. جاهای دیدنی پاریس آن‌قدر زیاد و متنوع است که جداکردن مهم‌ترینِ آنها کار بسیار دشواری است. همراه ما باشید؛ در این مقاله مکان‌های معروف و جاهای بکر را در کنار هم قرار داده‌ایم تا بتوانید برای سفر پربارتری برنامه ریزی کنید. این مکان‌ها پاریس واقعی را در دل خود جای داده‌اند و شکی نیست تجربه‌ی اصیل و خاطره‌انگیزی برای شما به‌ارمغان می‌آورند.


موزه‌ی اورسی


این موزه در ایستگاه قطار هنرهای زیبای پاریس، خانه‌ی آثار فاخر نقاشی و مجسمه است. گالری‌های موزه به‌تازگی تعمیر شده‌اند و کلکسیونی از بزرگ‌ترین مجموعه‌‌ی آثار هنرمندان سبک امپرسیونیست‌، مثل سزان، مونه، ون‌گوگ، مانه، دگا و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.


موزه‌ی رودن


این موزه در قرن هجدهم میلادی یک استودیوی مجسمه‌سازی بوده است. این عمارت مجلل یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس است که بیش از شش‌هزار مجسمه از شاهکارهای آگوست رودن (Auguste Rodin) ازجمله «مجسمه‌ی متفکر» و «دروازه‌های دوزخ» را به‌همراه هشت‌ هزار طراحی و نقاشی درمعرض نمایش گذاشته است.


تور اروپا ارزان را در سایت سفر باتو ببینید.


باغ‌های لوکزامبورگ


هیچ‌چیز بهتر از «باغ‌های لوکزامبورگ»، پاریس واقعی را توصیف نمی‌کند. این باغ‌ دوست‌داشتنی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین خود پاریسی‌هاست. بعضی‌ مردم هنگام غروب بساط پیک‌نیک پهن می‌کنند و از مناظر آنجا لذت می‌برند. بچه‌ها در هر سنی قایق‌هایشان را در حوض بزرگ پشت مجلس سنا به مسابقه می‌گذارند یا در زمین بازی مشغول بازی می‌شوند. یکی از قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک‌های شهر اینجا قرار دارد. مسیر دو و پیاده‌روی جذابی نیز در باغ‌های لوکزامبورگ وجود دارد. همه‌چیز برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز در این مکان دیدنی فراهم است. فراموش نکنید از موزه‌ی مشهور لوکزامبورگ نیز دیدن کنید.


منبع: safarbato.com


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته