دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 18:26

نواحی شرقی ترکیه، زیبا و حیرت آور!

نواحی شرقی ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان جاذبه های زیادی را در خود جای داده است
کد خبر : 447139
8-20-1-780x405.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نواحی شرقی ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان جاذبه های زیادی را در خود جای داده است؛ از کوه آتشفشانی و برف پوشیده آرارات گرفته تا دریاچه وان و قلعه های تاریخی فراوان. هرچند بیشتر گردشگران وان را به دریاچه معروفش می شناسند اما تاریخ این منطقه ریشه در ۵ هزار سال قبل از میلاد دارد و تمدن ها و پادشاهی های مختلف در شکل گیری آن نقش داشته اند پس در این این منطقه جاذبه های تاریخی فراوانی برای تماشا وجود دارد. می خواهیم تعدادی از جابذه های وان در ترکیه را معرفی کنیم، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.


 موزه وان


در شهرهای تاریخی بازدید از موزه ها می تواند اتفاقی هیجان انگیز باشد. موزه شهر وان مملوء از آثار دوره های مختلف تاریخی ست و از هیجان انگزترین جاذبه های وان به شمار می رود. موزه وان به بخش های مختلفی تقسیم می شود؛ در حیات داخلی ستون ها و آثاری با خط میخی به چشم می خورد. در داخل حیاط سنگ قبرهایی از تمدن اورارتو می بینید که بر روی آن ها کتیبه هایی قدیمی هست. یکی ازمهترین بخش های موزه، بخش نسل کشی است که در  آن آثاری را درباره کشت و کشتارهای خونین این منطقه می بینید. سکه های قدیمی، کوزه ها، کتیبه ها و آثار برنزی از دیگر آثار جالب این موزه هستند.تور وان سفر باتو را از دست ندهید.


قلعه وان


قلعه سنگی وان مشرف به ویرانه های شهر قدیمی و سه هزار ساله ی اورارتو (Urartu) قرار دارد و در بین قرن های ۹ و ۷ قبل از میلاد با بازالت و آجرهای گلی ساخته شده است. در نزدیکی قلعه برج زیبای ساردور (Sardur Tower) قرار دارد که کتیبه هایی از اوایل پادشاهی اورارتو در آن به چشم می خورد، کتیبه هایی که در قرن ۵ قبل از میلاد به زبان های مختلف نوشته شده اند و با وجود اینکه هزاران سال از آن زمان گذشته اما همچنان سالم مانده اند.


آبشار مرادیه


شهر وان به غیر از میراث تاریخی، بهشت زیبایی های طبیعی ست. یکی از جذاب ترین جاذبه های وان آبشار مرادیه در ۸۰ کیلومتری شهر وان است که چشم اندازهایی خارق العاده دارد. این آبشار جذاب معمولا در فصل زمستان یخ می زند و مناظر جذابی در تابستان و زمستان دارد. در نزدیکی آبشار فضای سبز خوبی هست که در فصل تابستان می توانید در زیر سایه درختان استراحت کنید.


گربه وان


گربه وان نژادی از گربه است که بیشتر در شهر وان در ترکیه دیده می‌شود. این گربه سفید و پشمالو با یک چشم زرد و چشم دیگر آبی است. این نوع گربه باعث شهرت جهانی این شهر شده است.


چگونه می توان بصورت زمینی به وان سفر کرد؟


از ایران به وان 3 راه کلی برای سفر زمینی وجود دارد که تفاوت آنها در نوع مرز خروجی است؛ برای مسافرت از تهران به وان ترکیه باید از شهرهای قزوین، زنجان، تبریز عبور کرد و سپس با توجه به انتخاب یکی از ‏سه مرز خروجی زمینی بازرگان، رازی و سرو که به ترتیب از شهرهای ماکو، خوی و ارومیه می گذرند، ادامه مسیر داد. در حال حاضر بهترین راه سفر زمینی وان، استفاده از مرز رازی در خوی است.


فصل حراج در وان چه زمانی است؟


فصل حراج در وان ترکیه بطور رسمی در عید فطر و سال نو میلادی است و مسافران تصور می کنند که فقط در این ایام می توانند خرید ارزان در وان را تجربه کنند در صورتی که اگر افزایش قیمت هتل ها و شلوغی بیش از حد و اندازه در مرز و معطلی های پی در پی و همچنین شلوغی مغازه ها را در نظر بگیرند، متوجه خواهند شد که در فصل حراج وان، چندان هم ارزان تر از باقی فصول خرید نکرده اند چرا که قیمت هتل ها و مراکز تفریحی در وان در آن ایام به بالاترین حد خود می رسد. قیمت خرید در وان در فصل غیر حراج نه تنها از ایران ارزان تر است بلکه از استانبول و سایر شهرهای ترکیه نیز به مراتب پایین تر است و چنانچه هر موقع از سال بروید تابلوی "تخفیف" یا همان "ایندیریم" ترکی را روی شیشه مغازه ها می بینید. نکته جالب توجه در فروشگاه های وان اینستکه در آنجا هم مانند ایران به هیچ وجه از چانه زدن با فروشنده ها غافل نشوید.


منبع: safarbato.com


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته