دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1398 - 00:12
مدیرکل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد در گفتگو با آنا:

لیگ برتر کشتی کدخدا منشانه برگزار شد/ بسترهایی که قانون‌مند نیستند، ورود نخواهیم کرد

مدیر کل اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور کدخدا منشانه برگزار شد، گفت: هرجایی که احساس کنیم بستر قانون‌مندی نیست، ورود نخواهیم کرد.
کد خبر : 446914
photo5965203511488655747.jpg

کمال جوانمرد در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین جلسه شورای راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این جلسه چشم‌انداز ورزش این دانشگاه در سه بخش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای با رویکرد اخلاق محور و فرهنگی تبیین شد. هم‌چنین در این جلسه دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت‌امنا این دانشگاه به توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی تأکید کردند و گفتند: «دانشگاه آزاد اسلامی در 31 استان باید 31 زورخانه داشته باشد».


وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای از اولویت‌های ورزش دانشگاه آزاد اسلامی قرارگرفته است، افزود: این دانشگاه در بیش از سه استان همدان و اصفهان و ... زورخانه دارد. در فاز نخست طرح احداث زورخانه در سراسر کشور ابتدا در مراکز استان‌ها زورخانه احداث می‌شود. بسترهای لازم احداث زورخانه‌هایی معقول و کم‌هزینه در سراسر کشور در دست اقدام است.




بیشتر بخوانید:


توسعه ورزش زورخانه‌ای از اولویت‌های ورزشی دانشگاه آزاد




مدیر کل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اعزام‌های برون‌مرزی ورزشکاران این دانشگاه گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی طی نامه‌ای فهرست مسابقات دانشجویان جهانی را ارسال کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با موافقت دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه در هشت رشته‌ای که در لیگ برتر تیم داری می‌کند (کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو، وزنه‌برداری و صخره‌نوردی و...) به مسابقات جهانی 2020 اعزام خواهد داشت.


مسائل مالی و ورزش دانشجویی


جوانمرد در خصوص تأثیر عوامل اقتصادی در ورزش دانشجویی توضیح داد: مشکلات مالی درگذشته نیز وجود داشت و اکنون نیز وجود دارد، ما در دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده‌ایم به این مسائل بی‌توجه باشیم و با تکیه‌بر امکانات فرهنگی و اجتماعی ازجمله دانشجویان، استاد و مربیان و امکانات و زیرساخت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مدیریت هزینه پیش برویم.


وی ادامه داد: در لیگ کشتی تیم‌هایی حضور داشتند که 10 برابر بودجه تیم دانشگاه آزاد هزینه کرده بودند؛ در بسیاری از لیگ‌های سال جاری جنگ ثروت بین تیم داران وجود داشت و پس‌ازآن ورزشکاران به رقابت می‌پرداختند، بااین‌وجود کشتی‌گیران دانشگاه آزاد اسلامی توانستند مقام سوم این مسابقات را از آن خود کنند.


لیگ کشتی، جنگ ثروت تیم‌داران


مدیر کل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل اصل در لیگ کشتی سال جاری فقدان قانون بود، خاطرنشان کرد: پس از دو دهه برگزاری لیگ و مسابقات حرفه‌ای، فدراسیون کشتی می‌بایست یک لیگ حرفه‌ای با مقررات از پیش تعیین‌شده را برگزار کند که متأسفانه امسال این لیگ به‌صورت کدخدا منشانِ برگزار شد و حتی این فدراسیون حاضر به برگزاری کمیته انضباطی برای رسیدگی به تخلفات هم نشد!


وی با بیان اینکه گیس لیگ برتر کشتی به گیس مسائل مالی گره‌خورده است، عنوان کرد: مسائل مالی و برطرف کردن دغدغه‌های مالی کشتی گیران یکی از محورهای لیگ برتر کشتی است اما هدف نیست. هدف از برگزاری این لیگ استعدادیابی و نگه‌داشتن ورزشکاران در حالت ایدئال است.




بیشتر بخوانید:


لیگی که می‌توانست به نفع کشتی تمام شود




جوانمرد در خصوص رونق ورزش کشتی اذعان کرد: متأسفانه باشگاه‌های کشتی وضعیت خوبی ندارد و حضور جوانان در این باشگاه‌ها نسبت به یک دهه قبل کم‌رنگ‌تر شده است، از همین رو متولیان کشتی برای جذب این جوانان باید فکری کنند.


در لیگ‌هایی که قانون‌مند نیستند، ورود نخواهیم کرد


جوانمرد در خصوص تیم داری دانشگاه آزاد در لیگ برتر کشتی بیان کرد: ما جاهایی پا خواهیم گذاشت که بدون حاشیه و در شأن دانشگاه آزاد به‌عنوان برند ورزش کشور باشد. هرجایی که احساس کنیم بستر قانون‌مندی نیست، ورود نخواهیم کرد.


بازگشت بانوان بسکتبالیست دانشگاه آزاد به لیگ برتر


مدیر کل اداره تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تیم داری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته بسکتبال بانوان گفت: با توجه به آخرین جلسه‌ای که با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، مقرر شد این تیم به لیگ برتر بر خواهد گشت و در شورای عالی ورزش نسبت به این فکر یک بازنگری صورت بگیرد.


رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد به مناسبت روز دانشجو


جوانمرد درباره مناسبت‌های ورزشی این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو تصریح کرد: هشت مسابقه ورزشی و دو همایش ملی کویر نوردی ویژه دانشجویان سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی را در استان‌های مختلف برگزار خواهیم کرد، به همراه این 10 رویداد ورزشی لیگ کشتی فرهیختگان را نیز در دو رشته بسکتبال سه نفره و کشتی نیز برای نخستین بار برگزار خواهیم کرد. همچنین لیگ فرهیختگان نیز در پنج رشته ووشو، تکواندو، والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال با حضور پنج بخش آموزش عالی را نیز برگزار می‌کنیم.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته