دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

هزینه‌های بالای برکناری مرد آرژانتینی/ راه خروج «کالدرون» از بن‌بست

باشگاه پرسپولیس در صورت اخراج گابریل کالدرون متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شود و این موضوع مانع برکناری مربی آرژانتینی شده است.
کد خبر : 446612
15695092701hlemzj5yv.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نتایج گابریل کالدرون در فصل جاری ضعیف و دور از انتظار بوده و با ادامه این روند بعید نیست که باشگاه پرسپولیس تصمیم به قطع همکاری با این مربی آرژانتینی بگیرد اما برای فسخ قرارداد کالدرون سرخ‌پوشان ناچار به پرداخت هزینه‌هایی هستند که باشگاه را در تنگنای مالی قرار می‌دهد.


باشگاه پرسپولیس به دلیل نپرداختن مطالبات مالی بازیکنان و مربیان سابق خود به مخمصه افتاده است و به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند تا با اتلاف وقت بدهی‌ها را به حداقل رسانده و نهایتاً با تأخیر فراوان مطالبات را به طلبکاران پرداخت کند. برانکو ایوانکوویچ و دستیاران خارجی‌اش، نیلسون کوریا، ماریو بودیمیر، اشپیتیم آرفی و ... طلبکاران غیرایرانی پرسپولیس و میثاق معمارزاده و حمیدرضا علی عسگری و... را طلبکاران داخلی سرخ‌پوشان هستند.


دستمزد بالای کالدرون و دستیاران خارجی‌اش


مبلغ قرارداد گابریل کالدرون و دستیاران خارجی او برای دو فصل دو میلیون یورو است و اگر باشگاه پرسپولیس بخواهد با این مربی فسخ قرارداد کند، باید پول فسخ قرارداد را به او بدهد و با توجه به اینکه پرداخت چنین مبلغی در توان باشگاه پرسپولیس نیست اگر مسئله جدایی رقم بخورد، کالدرون راهی را خواهد رفت که پیش از او خارجی‌های زیادی رفتند و تبعات آن برای باشگاه پرسپولیس است.


پرونده مانوئل ژوزه که پس از چند فصل به سرانجام رسید و سرخ‌پوشان ناچار شدند هزینه بسیار زیادی به این مربی پرتغالی بدهند. اگر با برانکو ایوانکوویچ توافقی حاصل نشود در آینده تکرار می‌شود و در صورت برکناری گابریل کالدرون می‌تواند پرونده جدیدی برای باشگاه پرسپولیس در فیفا ایجاد شود. با این حساب محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس حق دارد که بحث برکناری کالدرون را با قاطعیت رد کند چون دوست ندارد تیم فوتبالش وارد چالشی شود که به سود باشگاه و هوادارانش نیست.


کارنامه متوسط کالدرون


سرمربی آرژانتینی سرخ‌پوشان در این فصل در 11 بازی لیگ برتر 4 شکست، 6 پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. تیم او در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی میزبان صنعت نفت آبادان است و پیروزی در این مسابقه تا حدودی جایگاه متزلزل او را به سمت ثبات می‌برد اما در صورت برتری تیم‌های شهر خودرو و سپاهان در دیدارهای معوقه‌ای که دارند فاصله سرخ‌پوشان با دو تیم اول جدول 7 و 6 امتیاز می‌شود که این موضوع احتمال قرار گرفتن پرسپولیس را در جایگاه نخست در نیم‌فصل اول بسیار کم می‌کند.


بدون تردید باشگاه پرسپولیس علاقه‌ای ندارد تا کالدرون را از حضور روی نیمکت تیمش محروم کند ولی هواداران تیمی که سه دوره متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به همراه قهرمانی در آخرین دوره جام حذفی کسب کرده است، دوست ندارند تا تجربه ناکامی داشته باشند و بدون تردید با فاصله گرفتن پرسپولیس از کورس قهرمانی فشار زیادی به مدیریت باشگاه وارد می‌کنند تا قهرمانی از دست نرود و این موضوع می‌تواند آغاز چالش مهمی میان مدیران باشگاه با کادر فنی تیم باشد که اگر منجر به بهبود وضعیت تیم نشود، احتمال برکناری سرمربی تیم و هزینه‌های آن را برای باشگاه به‌دنبال خواهد داشت.


بهبود کمال کامیابی‌نیا و جذب مهاجم توانمند و گلزن می‌تواند شرایط پرسپولیس را به سمت موفقیت ببرد و کالدرون با شناخت بهتر تیمش و پرهیز از استفاده بازیکنان در پست های غیرتخصصی می‌تواند فضایی ایجاد کند که باعث تکرار نتایج بسیار خوب سال‌های اخیر برای پرسپولیس شود. سرمربی آرژانتینی سرخ‌پوشان باید کاری کند که تیمش موفق به ثبت نتایج عالی شود تا بحث برکناری او به میان نیاید.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته