دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از خریدهای خارجی پرسپولیس؛

خارجی‌های بی‌کیفیتی که بلای جان پرسپولیس شدند

باشگاه پرسپولیس بار دیگر قصد دارد تا بازیکن خارجی جذب کند اما تاریخ ثابت کرده بیشتر بازیکنان غیرایرانی نفعی برای این باشگاه نداشته‌اند.
کد خبر : 446351
139312131741481894862354.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمدحسن انصاری‌فرد دو روز پیش در مصاحبه‌ای که با خبرنگاران رسانه‌ها داشت، اعلام کرد سه مهاجم خارجی شاخص را به گابریل کالدرون معرفی کرده است تا سرمربی سرخ‌پوشان از میان آن‌ها بازیکن موردنظرش را انتخاب کند.


این صحبت در شرایطی از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح شده که سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها نیز دو بازیکن به باشگاه معرفی کرده است و او از میان 5 بازیکن مهاجم جدید تیمش را در نقل و انتقالات نیم فصل انتخاب می‌کند. در این میان باید به این نکته اشاره کرد که پرسپولیس بدهی‌های خارجی زیادی دارد و باید مطالبات معوقه مربیان و بازیکنان خارجی سابق و فعلی‌اش را پرداخت کند.


باشگاه پرسپولیس با وجود بدهی‌هایی که دارد باز هم قصد جذب مهاجم خارجی دارد و این موضوع به ضرر باشگاه خواهد بود چون بیشتر بازیکنان خارجی که برای پرسپولیس بازی کرده‌اند، بی‌کیفیت بوده‌اند و مهره‌های انگشت‌شماری توانستند اثربخش باشند. خرید بازیکنان ضعیفی چون جونیور براندائو و ژوزه تادئو بهانه‌ای شد تا نگاهی به بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس داشته باشیم و ببینیم کدام‌یک از آن‌ها توانستند برای این تیم بازیکن قابلی باشند.


سرخ‌پوشان پیش از انقلاب ویلیام مک‌لوری و آلن ویتل را جذب کردند و از میان این دو بازیکن ویتل بازیکنی و خوب اثربخش بود. پس از انقلاب سالیان زیادی طول کشید تا پرسپولیس حاضر به جذب بازیکن خارجی شود و عیسی ترائوره و ساشا ایلیچ بازیکنانی بودند که تا حدودی برای سرخ‌پوشان اثربخش بودند؛ اما نفراتی چون کریستوفر ره، سامبو جوچی، ایلیا پروسکی،  ژان نیکولوفسکی، کارلوس ریوِرا، خوزه آنتونی تورس و رافائل ادرهو هیچ‌گاه بازیکنان مؤثری نبودند. جالب اینکه باشگاه پرسپولیس برای جذب نیکولوفسکی و ریوِرا هزینه کرد اما به آن‌ها بازی نرسید.


 آلن ویتل پرسپولیس


پس از این بازیکنان نوبت به جذب ژاک الونگ الونگ، روبرت ساها، لوی صلاح حسن، زیاد شعبو، طارق جبان، خورخه گائونا آراندا، ماته دراگچوویچ، ابراهیم توره، ایوان پتروویچ و فرانک آتسو رسید که در میان آن‌ها بازیکنانی چون الونگ الونگ، توره و پتروویچ بازیکنان خوبی بودند و بهترین آن‌ها توره به لوشامپیونه فرانسه و تیم موناکو پس از پرسپولیس رسید.


ابراهیم توره


پائولو دی‌کارمو، تیاگو فراگا، اشپیتیم آرفی، وسلی برازیلیا، هوار ملامحمد، هروه اوساله، سکوبرت، ممدوتال، ایمون زاید و آسمیر آودوکیچ با پرسپولیس قرارداد بستند. در بین این بازیکنان آرفی، ملامحمد و زاید بازیکنان مفیدی بودند. بازی‌های خوب این بازیکنان به‌خصوص زاید در خاطر هواداران باقی مانده است، او در دربی 75 موفق شد برای پرسپولیس 10 نفره در 10 دقیقه هت‌تریک کند.


ایمون زاید


در میان بازیکنان طلبکار پرسپولیس نیلسون کوریا وجود دارد که هنوز مطالبات معوقه‌اش را دریافت نکرده است. به‌همراه این بازیکن، مهره‌هایی چون روبرتو سوسا، کئون جون، ولاتکو گروزدانسکی، مارکو پروویچ، مارکو سپانوویچ، مایکل اومانیا، ژوزه تادئو، فرناندو گابریل، لوکا ماریچ، جری بنگستون، الکساندر لوبانف، الکسی پلیانسکی، ولادمیر پریموف و آنتونی گولچ  به پرسپولیس پیوستند. در میان این نفرات کئون جون و گولچ برای سرخ‌پوشان بازی نکردند و از این باشگاه پول گرفتند اما چهره‌هایی چون نیلسون، اومانیا، گابریل و بنگستون بازی‌های خوبی برای پرسپولیس انجام دا دند.


نیلسون کوریا


بازیکنان اخیر خارجی پرسپولیس گادوین منشا، بوژیدار رادوشوویچ، ماریو بودیمیر، بشار رسن و جونیور براندائو هستند. از بین آن‌ها منشا و بودیمیر جدا شدند و بودیمیر پرونده شکایت خود را در کمیته انضباطی پرسپولیس به جریان انداخته است. رادوشوویچ بیشتر نیمکت‌نشین بوده و براندائو بی‌کیفیت است. رسن هم که بازیکن قابلی است کمتر بازی می‌کند.


گادوین منشا


باشگاه پرسپولیس در تاریخ خود 10 بازیکن خارجی را که نقشی کلیدی در این تیم ایفا کرده‌اند، جذب نکرده و باز هم اصرار بر جذب مهاجمی غیرایرانی است. افزایش قیمت ارز مانع مدیران سرخ‌پوش نشده تا دست از جذب مهاجم خارجی بکشند و البته افت کیفی مهاجمان داخلی نیز در حضور بازیکنان غیرایرانی بی‌تأثیر نیست. جونیور ثابت کرد باشگاه پرسپولیس باید دقت بیشتری در جذب مهاجم خارجی داشته باشد؛ اما بعید است پرسپولیس بتواند با هزینه 570 هزار دلاری که برای جونیور داد هم بتواند مهاجمی توانمند را که توانایی مناسبی در گلزنی داشته باشد، جذب کند.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته