دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سربلندی استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال استقلال در دیدارهای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته است.
کد خبر : 446251

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در ماه‌های گذشته اعلام شده بود سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا 1+3 است اما در روزهای اخیر اخباری از AFC منتشر شده که بیانگر سهمیه 2+2 ایران است.


با این حساب استقلال که تیم سوم فوتبال ایران است باید در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان برنده دیدار الفیصلی اردن و الکویت کویت باشد و با پیروزی در این مسابقه در مرحله دوم در قطر به مصاف الریان برود تا با پیروزی در این مسابقه مجوز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.


با حضور استقلال در پلی‌آف نگاهی به دو حضور قبلی آبی‌پوشان در این مرحله داریم. آبی‌ها در سال 2012 برای نخستین بار در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردند که در دیدار نخست با نتیجه 2 بر صفر از سد ذوب‌آهن گذشتند. در مرحله دوم نیز استقلال با الاتفاق عربستان در ورزشگاه آزادی بازی گرد که آن مسابقه با نتیجه 3 بر یک به سود آبی‌پوشان به پایان رسید و این تیم راهی مرحله گروهی شد.


دومین حضور استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 بود که این مسابقه در ورزشگاه آزادی در برابر السد قطر برگزار شد و پس از 120 دقیقه در ضربات پنالتی آبی‌پوشان به برتری 4 بر 3 رسیدند و راهی مرحله گروهی شدند. نکته جالب در خصوص هر 3 مسابقه استقلال در مرحله پلی‌آف این است که آبی‌پوشان در ماه بهمن برابر حریفان به پیروزی رسیدند و این بار هم در این ماه با رقبای عربی مسابقه می‌دهند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب