دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1398 - 13:02

حدادی در کیش اردو می‌زند/ بلاتکلیفی تفتیان ادامه دارد

احسان حدادی دوومیدانی‌کار المپیکی کشورمان پس از اردوی 10 روز‌ه در مشهد، از فردا راهی جزیره کیش می‌شود تا مرحله دوم اردوی خود جهت آمادگی برای المپیک توکیو را آغاز کند.
کد خبر : 446089

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، احسان حدادی نخستین ورزشکاری بود که چراغ کسب سهمیه المپیک را روشن کرد. در حال حاضر حدادی و تفتیان دو ورزشکار المپیکی کشور در رشته دوومیدانی هستند. 


پرتا‌ب‌گر دیسک کشورمان از اواسط آبان جهت حضور در المپیک، اردوی خود را آغاز کرد و در ابتدا در شهر مشهد به مدت 10 روز تمرینات را شروع کرد، حالا حدادی قرار است راهی جزیره کیش شود و در آنجا به مدت یک هفته تمرینات خود را ادامه دهد. این پرتاب‌گر کشورمان که سابقا زیرنظر مربی آمریکایی‌اش تمرین می‌کرد؛ از پایان رقابت‌های جهانی تاکنون مربی ندارد. وی در حالی که هنوز تکلیف مساله مربی‌اش  از سوی فدراسیونمشخص نشده از فردا به تنهایی تمرینات را آغاز می‌کند. 


باید تاکید کرد فدراسیون دوومیدانی نیز این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برد. دوره چهارساله کیهانی رئیس فدراسیون به پایان رسیده و از اواخر آبان‌ماه ایرج عرب با دستور وزیر ورزش و جوانان، به عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار است. اگرچه ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون دوومیدانی چندی پیش آغاز شده است اما تاکنون تنها یک نفر در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرده است. 


در المپیک ریو 10 ورزشکار دوومیدانی کشور توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند؛ هر چند که همگی در کسب مدال ناکام ماندند اما در المپیک توکیو تاکنون دو ورزشکار موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند و باید دید در سال منتهی به المپیک، چند ورزشکار دیگر موفق به کسب سهمیه می‌شوند. 


به غیر از حدادی که یکی از ورزشکاران المپیکی رشته دوومیدانی است؛ حسن تفتیان هم در دوی 100 متر توانست مسافر توکیو شود. اما این روزها تفتیان به دلیل شرایط فدراسیون دوومیدانی در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته