دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1398 - 08:30
جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با آنا:

نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین مشخص شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است هر درآمد و هزینه‌ای را به تأیید مجلس برساند و اعلام کند که مازاد درآمد را کجا هزینه می‌کند.
کد خبر : 445831
201901103451738442.jpg

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در انتقاد به عملکرد دولت در افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: «دولت طبق قانون مجوز افزایش قیمت بنزین را داشت، اما متأسفانه عملکرد دولت در این زمینه کارشناسی شده نبود».


وی افزود: «سران قوا در شورای هماهنگی اقتصادی افزایش قیمت بنزین را تأیید کردند و درآمدهایی برای دولت ایجاد شد، اما هزینه‌‌کرد این درآمد مازاد، کجا تأیید شده است؟»


رئیس فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «اینکه باید به 60 میلیون نفر چقدر یارانه پرداخت کنیم و یا چرا 60 لیتر بنزین به مردم اختصاص دهیم کجا تأیید شده است؟ این یک اشکال بزرگ قانونی است که دولت باید در بودجه 99 برای آن برنامه‌ریزی کند».


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً مجلس این ایراد قانونی را به خوبی در بودجه 99 پیگیری خواهد کرد، تصریح کرد: «دولت موظف است هر درآمد و هزینه‌ای را به تأیید مجلس برساند؛ اکنون هم درآمدی که از طریق افزایش قیمت بنزین حاصل شده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تأیید شده، ولی هزینه‌های آن مشکل قانونی دارد که باید در لایحه دیده شود».


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «دولت به مردم قول داده منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به مردم بازگرداند که این شدنی نیست؛ زیرا یکی از برنامه‌ها برای افزایش قیمت بنزین جبران کمبود درآمدهاست، لذا مشخص نیست دولت چه هدفی را در این زمینه دنبال می‌کند».


به گزارش آنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی 24 آبان در دیدار برخی اعضای دولت و مسئولان کشور که به‌مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، صورت گرفت با اشاره به اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین گفت: باید برای مردم توضیح دهیم که این اقدام به‌نفع آنان خواهد بود و دولت علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دارد هرگز قصد برداشت از این پول را نداشته و هرچه درآمد از این محل عاید شود به خانوارها باز خواهد گشت.


رئیس جمهور افزود: هیچ‌کس تصور نکند چون شرایط اقتصادی دولت سخت شده دست به این اقدام زده است تا بخواهد بودجه خود را جبران کند؛ هرگز این‌طور نیست و ریالی از این پول به خزانه نخواهد رفت.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته