دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1398 - 11:28
سخنگوی قوه قضائیه:/ 2

حکم شبنم نعمت‌زاده به زودی اعلام می‌شود/ احتمال تشکیل پرونده جدیدی علیه حسین فریدون

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای حسین فریدون رای قطعی صادر شده است ولی اگر در فرآیند تحقیقات از دانیال‌زاده اطلاعات جدیدی به‌دست بیاید، پرونده جدیدی علیه فریدون تشکیل خواهد شد.
کد خبر : 445682
BS0K0024.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود، درباره آخرین وضعیت تخریب برج معروف سعادت آباد گفت: زمین این مجموعه برای احداث حسینیه اخذ شده بود اما در آنجا برجی ساخته شد. یکی از نمایندگان ادوار مجلس با این پرونده ارتباط  داشت که حکم قلع و قمع صادر شده اما به دلیل اعتراض برخی از افراد پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته است.


سخنگوی قوه قضائیه:/۱


بسیاری از اغتشاشگران حوادث اخیر دستگیر شدند/ آزادی بیش از ۳ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در ۶ ماه ابتدای سال



وی درباره قطعنامه ضدحقوق بشری که اخیرا علیه ایران صادر شده است، اظهار کرد: اقداماتی که کانادا و آمریکا انجام می‌دهند کاملا سیاسی است و هیچ ارتباطی به مسائل حقوقی ندارد اما در آبان ماه سال جاری نشست دوره‌ای بررسی حقوق بشر تشکیل شد که ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و نهادهای ذیربط در آنجا حضور داشتند و ۸۵ درصد کشورهای شرکت‌کننده، اقدامات اخیر ایران را تحسین کرده و از اقدامات دستگاه قضا در حوزه حقوق بشر حمایت کردند. اقدامات ما موجب عصبانیت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی شد.


سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده تخلفات شورای شهر شهریار گفت: این پرونده تازه تشکیل شده است و  ۱۳ متهم دارد که ۹ نفر بازداشت و ۴ نفر با قرار تامین آزاد هستند. پرونده با موضوع دریافت رشوه‌های متعدد در دست بررسی است.


اسماعیلی درباره بازداشت رسول دانیال زاده و ارتباط این موضوع با پرونده حسین فریدون گفت: تدبیر قضائی و اطلاعاتی برای بازگشت دانیال زاده به کشور اتخاذ شد و این فرد به کشور بازگشت و موضوعات در حال انجام است و برای حسین فریدون رای قطعی صادر شده است و اگر در فرآیند تحقیقات اطلاعات جدیدی بدست بیاید، پرونده جدیدی تشکیل خواهد شد اما حکم قبلی آقای فریدون تغییر نخواهد کرد.


وی درباره آزادی محکومان امنیتی و زمان اعلام حکم شبنم نعمت‌زاده گفت: در هیچ یک از پرونده‌ها رویه این نیست که اسامی به اطلاع مردم برسد و ما به جهت اعاده حیثیت لیست افراد آزادشده را منتشر و رسانه‌ای نخواهیم کرد اما وکلای این افراد می‌توانند این کار را انجام دهند. آخرین دفاع از شبنم نعمت زاده نیز اخذ شده و حکم این فرد طی روزهای آتی صادر خواهد شد.


سخنگوی قوه قضائیه درباره قطعی اخیر اینترنت گفت: این تصمیم از سوی مراجع امنیت ملی کشور صورت گرفت و قرار بود تا دشمن نتواند از طریق فضای مجازی اقدام به جوسازی علیه کشور کند و ما مدعی هستیم که این تصمیم دیرهنگام اتخاذ شد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته