دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1398 - 17:41
کارشناس امور بین‌الملل:

محور عبری-عربی-غربی وحدت مسلمانان را نشانه رفته است

یک کارشناس امور بین‌الملل در نشست بررسی بحران‌ها و چالش‌های جهان اسلام گفت: محور عبری-عربی-غربی وحدت مسلمانان و وحدت شیعه، اهل سنت و کرد را نشانه رفته است و می‌خواهد با برهم زدن اوضاع عراق منطقه را دچار آشوب داخلی کند.
کد خبر : 445162
4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مجتبی اسماعیلی، فعال رسانه‌ای و کارشناس امور بین‌الملل عصر امروز در نشست بررسی بحران‌ها و چالش‌های جهان اسلام که در حاشیه سی و سومین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، گفت: منطقه با بحران‌های مختلفی درگیر شده است؛ ما اینجا در کنفرانس وحدت اسلامی حضور داریم در حالی که در کشور دوست و برادر، عراق جاسوس‌های آمریکا و اسرائیل و مزدوران عربستان سعودی در حال تیشه زدن به ریشه وحدت هستند.


وی افزود: محور عبری-عربی-غربی وحدت مسلمانان و وحدت شیعه، اهل سنت و کرد را نشانه رفته است و می‌خواهد با برهم زدن اوضاع عراق منطقه را دچار آشوب داخلی کند.


این کارشناس امور بین‌الملل تصریح کرد: زیارت اربعین حسینی خاری در چشم اسرائیل و سعودی‌ها شد؛ خاری در چشم صهیونیست‌ها شد؛ خاری در چشم آن‌هایی شد که می‌خواهند شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» را ببینند.


اسماعیلی خطاب به اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته حاضر در این نشست گفت: از شما می‌خواهم پیام وحدت‌بخش جمهوری اسلامی ایران را به دوستان و برادران خود در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و ... برسانید.


وی تأکید کرد: چرا آمریکا به جای اینکه در خلیج خوک‌ها باشد باید در خلیج‌فارس برای مردم منطقه تصمیم‌گیری کند، چرا صهیونیست‌ها باید نقشه خاورمیانه بزرگ ترسیم و نتانیاهو باید کردها را علیه عراق تحریک کند?


این فعال رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در حالی که ایران، عراق و سوریه ریشه داعش را خشکانده‌اند، ترامپ جنایتکار این موضوع را به نام خود می‌زند؛ چرا زیرا دست من در دست برادر عرب و اهل سنت نیست؛ چرا زیرا ندای وحدت سر می‌دهیم و در برابر مظلومیت شیعیان و سنی کشی در عراق سکوت می‌کنیم.


اسماعیلی تأکید کرد: محور مقاومت به پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران و به رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در اوج اقتدار در برابر تروریسم بین‌المللی ایستاده است و از این تریبون اعلام می‌کنم؛ به کوری چشم ترامپ احمق و به کوری چشم نتانیاهوی جنایتکار ما مسلمانان در برابر محور عبری-عربی -غربی ایستاده‌ایم و هیچ توطئه‌های وحدت ما را خدشه‌دار نمی‌کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین حسینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته