دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 18:12
هفته ترویج علم20/ دبیرکل مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

آگاه‌سازی پزشکی مردم یکی از وظایف دانشجویان است

دبیرکل مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از وظایف دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی آگاه‌سازی عموم مردم با مسائل حوزه سلامت است.
کد خبر : 444532
57888211.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدیس مروتی در بیست و پنجمین همایش مجمع عمومی سالیانه مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران محدود به فعالیت‌های تحقیقاتی نیست بلکه دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مورد نیاز و تخصصی نیز شرکت کنند.




بیشتر بخوانید:


آخرین فن‌آوری‌های بخش لیزر بومی‌سازی شد




وی افزود: یکی از برنامه‌های این مرکز برنامه سریع تحصیل در پژوهش است که در مدتی کوتاه مهارت‌های مورد نیاز برای پژوهش به دانشجویان آموزش داده می‌شود. هم‌چنین در دوره منتورینگ پژوهش دانشجویان پژوهشگر به شیوه مربی‌گری نحوه پژوهش علمی را به دانشجویان آموزش می‌دهند. از دیگر برنامه‌های مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان برگزاری جلسات انتقال تجربه است که در این جلسات تجربیات افرادی که سابقه فعالیت پژوهشی و علمی دارند به سایر دانشجویان منتقل می‌شود.


دبیرکل مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: برگزاری کارگاه‌هایی نظیر پروپوزال نویسی، مقاله نویسی، روش تحقیق از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این مرکز دانشجویی است.


مروتی با اشاره به مشارکت در برنامه‌های بین‌المللی بیان کرد: مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت می‌کند که از برنامه‌های ویژه این مرکز می‌توان به برگزاری مدرسه بین‌المللی طب اورژانس، نوروترکت، بیوتکنولوژی ایفسا و مشارکت در برنامه دانشجویی انجمن جهانی سلامت اشاره کرد.


وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی آگاه‌سازی عموم مردم با مسائل حوزه سلامت است. بنابراین در سال‌های گذشته کمپین‌هایی برای آگاهی مردم در زمینه‌های پوکی استخوان، روبان قرمز، هپاتیت، زندگی سالم، زایمان طبیعی و سایر موضوعات اجرا شد. مرکز پژوهش‌های دانشجویی می‌تواند به‌عنوان خانه‌ای برای دانشجویان باشد.


انتهای پیام/۴۱۱۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته