دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 17:30
کنعانی در گفتگو با آنا:

مجوز زیست‌ محیطی تله‌کابین علی‌آباد منوط به عدم قطع درخت است/ این طرح ربطی به محیط زیست ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: مجوزهای زیست‌محیطی صادرشده برای تله‌کابین علی آباد براساس عدم قطع درخت صادر شده و هیچ هم‌پوشانی با محدوده چهارگانه محیط زیست استان ندارد.
کد خبر : 444491
1396062613215199711946814.jpg

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با صحبت‌های مطرح شده مبنی بر این‌که تله‌کابین علی‌آباد به جنگل‌های هیرکانی آسیب زده و آن را از ثبت میراث جهانی حذف می‌کند، اظهار کرد: مجوزهای زیست محیطی این طرح توسط مدیران سابق محیط زیست استان صادر شده و در آن زمان بر اساس ضوابط بوده است.


وی ادامه داد: طرح تله‌کابین در سه بخش مبداء، مقصد و طول مسیر مورد بررسی قرار گرفته است که مبدأ آن در اراضی شخصی و مقصد آن نیز خارج از محدوده محیط زیست استان است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان این‌که در طول مسیر این طرح تله‌کابین منوط به عدم قطع درخت است، اذعان کرد: در مناطق خارج از محدوده محیط زیست مجوزهای لازم از سوی منابع طبیعی صادر خواهد شد. 


کنعانی تصریح کرد: براساس ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست عرصه و اعیان املاک متعلق به دولت در مناطق چهارگانه به ما واگذار می‌شود و ما مسئولیت داریم از آن حفاظت کنیم و به‌‌عنوان قائم‌مقام دستگاه‌ها در این اراضی هستیم.


وی با بیان این‌که محدوده فعالیت تله‌کابین علی‌آباد خارج از محدوه محیط زیست استان است، گفت: من به‌عنوان مسئول استان در  زمانی‌که قرار است عرصه‌ای را برای ثبت در میراث جهانی پیشنهاد دهم، مناطقی را مطرح می‌کنم که پیش از آن مجوزی را برای آن صادر نکرده باشم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان بار دیگر تأکید کرد: در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست گلستان  منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما و پارک ملی گلستان دارای ثبت جهانی است که هم‌پوشانی با فعالیت طرح تله‌کابین علی‌آباد ندارد.


کنعانی خاطرنشان کرد: به‌طورکلی میراث جهانی در کشور در مناطق آزاد دو متولی دارد یکی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگری منابع طبیعی و اگر در ارتباط با  مناطقی که در جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسیده مجوز صادر شده مجوزی صادر شده که اکنون باعث ایجاد تعارض شده این ارگان‌ها باید نسبت به آن پاسخگو باشند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته