دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1398 - 05:57
کنعانی در گفتگو با آنا:

دادگاه‌های شهرستان صلاحیت اعلام جرم علیه رئیس محیط زیست را ندارند

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: در صورتی‌که قرار باشد اعلام جرمی علیه رئیس سازمان محیط زیست انجام گیرد طرح آن در صلاحیت دادگاه‌های شهرستان نیست.
کد خبر : 396307
04be163e_pic-(1)-min.jpg

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با خبر اعلام جرم دادستان بندر ترکمن علیه رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با طرح گردشگری آشوراده، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد این خبر جدیدی نباشد و با توجه صحبت‌هایی که با دادستان شهرستان مطرح شد این خبر بازپخش یک مورد قدیمی است.


وی ادامه داد: در گذشته توافقی بین سازمان محیط زیست با استانداری گلستان انجام شد که براساس آن مقرر شد برای توسعه طرح گردشگری در آشوراده 22 هکتار از اراضی این جزیره با سازه‌های سبک و بدون به‌کارگیری هر گونه سازه سنگین بارگذاری شود و ظرفیت تعداد گردشگر هم در روز مشخص شد.


مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: پیرو توافق انجام شده پیش‌نویس قراردادی تهیه شد ولی همچنان در ارتباط با این موضوع نه ضمانت‌نامه‌ای اخذ شده و نه رسماً دستوری مبنی بر ابلاغ و فعالیت‌های اجرایی آن صادر شده است.


کنعانی تصریح کرد: جاده‌ای در خارج از جزیره آشوراده در محدوده تالاب و در ساحل بندر ترکمن شروع به احداث شد و تا حدود 600 متر نیز این جاده پیشرفت داشت و با توجه به این‌که این اقدام خارج از توافق سازمان محیط زیست و استانداری گلستان بود با دستور شخص رئیس سازمان محیط زیست این عملیات متوقف شده است.


وی با بیان این‌که در متن خبر منتشر شده چیزی در ارتباط با اعلام جرم دادستان شهرستان بر علیه رئیس سازمان محیط زیست مطرح نکرده است ولی در تیتر به این موضوع اشاره شده است، گفت: در حال حاضر اتفاقی در آشوراده نیفتاده و قرارداد هم به‌طور رسمی ابلاغ نشده است و تنها جاده‌ای بدون مجوز در محدوده تالاب و ساحل بندر ترکمن در حال احداث بود که با دستور اکید رئیس سازمان محیط زیست روند اجرایی آن متوقف شده است و در صورتی‌که به واقع قرار باشد دادستانی اعلام جرمی علیه رئیس سازمان محیط زیست بکند، این طرح در صلاحیت دادگاه شهرستان نیست.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته