دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 17:10
حاشیه آنا از جلسه مجلس؛

نوشته‌ای که امروز در بهارستان درباره صحبت‌های روحانی دست به دست شد

سخنرانی جنجالی رئیس جمهور در یزد امروز هم جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را به حاشیه کشاند و نوشته‌ای درباره آن در بهارستان دست به دست شد.
کد خبر : 444490
BS0K2892.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز متأثر از صحبت‌های روز گذشته رئیس جمهور در یزد بود و نمایندگان هرکدام واکنشی به حرف‌های روحانی داشتند.


امروز هم‌چنین نوشته‌ای از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روی میز برخی نمایندگان قرار گرفت که اعتراض برخی از آن‌ها را به‌دنبال داشت.


وی در این نامه به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری که در تاریخ  22 مرداد سال97 اشاره داشت که فرموده بودند: «بیشتر مشکل، ناشی از مسائل درونی و داخلی خود ما است. حالا مثلاً فرض کنید در همین قضیّه‌ ارز و سکّه و این حرف‌هایی که این دو سه ماهه پیش آمد، خب، مبالغ زیادی -حالا گفتند مثلاً فرض بفرمایید هجده میلیارد دلار، اسکناس موجود ارز؛ برای کشور ما که در تهیّه‌ ارز مشکل داریم و ارزها و پول‌های خودمان را هم نمی‌توانیم از خارج وارد کشور کنیم و سخت است، هجده میلیارد رقم بالایی است بر اثر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجّهی‌ها، آمد دست افرادی که از آن سوءاستفاده کردند.


رهبری درباره این موضوع گفتند: «یک خطای بزرگ انجام گرفته. نمی‌گوییم هم «خیانت»؛ زبان بنده این‌جور نمی‌گردد که راحت بگوییم فلانی یا فلانی‌ها خیانت می‌کنند؛ نه، امّا بالاخره خطا کردند و خطای مهمّی کردند که ضررش به مردم برگشت».


مصطفی کواکبیان در تذکر شفاهی به این موضوع اعتراض کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: «در هفته وحدت قرار داریم و همه باید مؤلفه وحدت را مد نظر داشته باشیم. از جمله سران قوا که می‌توانند در سخنرانی‌ها به‌صورت علنی درباره یکدیگر صحبت نکنند».


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «امروز در مجلس ورقه‌ای توزیع شده که رهبر انقلاب و رئیس جمهور را در نقطه مقابل هم قرار می‌دهد؛ بر این اساس هیئت رئیسه نباید اجازه دهد سخنان تقطیع شده رئیس جمهور را در مقابل رهبر انقلاب قرار بدهند و عنوان کنند این دو ضد همدیگر عمل می‌کنند».


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان دستور بررسی موضوع در هیئت رئیسه را داد.


اما موضوع به همین‌جا ختم نشد، مجتبی ذوالنوری در جمع خبرنگاران درباره علت این‌که کارش گفت: «برگه‌ای را برای اطلاع وکلای ملت منتشر کرد و در آن فرمایشات رهبر معظم انقلاب که سال گذشته در خصوص 18 میلیارد دلار مطرح فرمودند را در مقابل سخنان دیروز رئیس جمهور که در یزد مطرح کرده، قرار دادم؛ اگر این دو بخش مطالعه شود، مشخص می‌شود که رئیس‌ جمهور در تقابل با مقام معظم رهبری سخن گفته است».
وی اضافه کرد: «این برگه یک بیانیه نیست، بلکه تنها برای استحضار وکلای ملت منتشر شده است. می‌خواستم برگه‌ای را منتشر کنم و آن را به واحد تکثیر بردم، گفتند برگه برای تکثیر باید امضای هیئت رئیسه را داشته باشد، من هم برگه را به آقای یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه رساندم و ایشان امضا کردند و برگه تکثیر شد».


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته