دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1398 - 12:18
از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگى به مفاسد اقتصادى؛

حکم مؤسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار صادر شد/ محکومان به اجراى احکام معرفی شدند

آرای محکومیت متهمان پرونده مؤسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار به آن‌ها ابلاغ شد و محکومان جهت اجراى حکم تحت‌الحفظ به واحد اجراى احکام دادسراى امور اقتصادى اعزام شدند.
کد خبر : 444240

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، آرای محکومیت متهمان پرونده مؤسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم به آن‌ها ابلاغ شد.


احکام محکومیت متهمان این پرونده به شرح زیر است:


سید احسان‌الله میرزاباقرى برزى فرزند سید اکبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس و رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


بهروز پورانى فرزند سیف‌الله به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم و در مورد اتهام مشارکت در مورد کلاه‌بردارى با توجه به اصل رضایت محضرى شاکى و اینکه عمل فوق فاقد ارکان متشکله بزه کلاه‌بردارى بوده است، تبرئه گردید.


هوتن یوسفیان فرزند احمدعلى به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


محسن خوشبخت به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


غلامرضا ارجمندى فرزند جعفر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


عدنان ملائی به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


محمدحسین کریم‌زاده فرزند سیدعباس به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


عباس شکربیگى فرزند سید کاظم به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل یکسال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


على عزیزیان فرزند سید على به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل شش ماه حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


شهاب حسنى فرزند احمد به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو و نیم سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.


سمیه بختیارى فرزند محمدرضا و تیمور ناصرى فرزند على اکبر هر دو به اتهام اصل ٣٧ قانون اساسى رأى بر برائت صادر گردیدند.


گفتنی است، بر اساس نظریه اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظر به مانده مبلغ سپرده مشتریان و مجموع سپرده‌های تودیعی نزد سیستم بانکی، وجوه مربوطه به‌عنوان کلان محسوب نگردیده و مشمول تبصره یک ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محاسبه گردیده است.


این افراد علاوه بر محکومیت‌های فوق، از هرگونه خدمات دولتی به استناد تبصره چهار ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور محروم گردیدند.


بنابراین گزارش، با توجه به جرائم متعدد از طرف هیئت‌مدیره و ارکان شرکت مهر ماندگار ایلام که موجب ضرر و زیان عدیده‌ای به شرکت و اعضای آن گردیده به‌نحوی‌که امکان ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن نموده و با توجه به تقاضای مورخ ۹۸.۷.۳ مدیر حقوقی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایلام به استناد بند الف ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، حکم به انحلال شرکت و رد مال و پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران وفق آخرین ترازنامه شرکت صادر و اعلام می‌گردد.


با توجه به اینکه حکم صادره قطعی است، محکومان، تحت‌الحفظ جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور اقتصادی اعزام شدند.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته