دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1398 - 14:38

سخنگوی وزارت امور خارجه: ائتلاف‌های آمریکایی اسمی بی‌مسمی و باعث ناامنی بیشتر در جهان هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتقاد از تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج‌فارس به بی‌مسمی بودن نام این ائتلاف اشاره و تصریح کرد که اقداماتی از این دست، باعث ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده‌اند.
کد خبر : 444122
AG8I0065.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج‌فارس اظهار کرد: تاریخ نشان می‌دهد که ائتلاف‌های آمریکایی همواره جز اسمی بی‌مسمی نبوده و تاکنون نه‌تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه باعث ناامنی و بی‌ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده است.


موسوی با اشاره به نیاز آمریکا به سوءاستفاده از نام دیگر کشورها برای مشروع نشان دادن اقدامات یک‌جانبه خود افزود: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشورهای دیگر پنهان می‌سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین‌المللی است.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه از کشورهای منطقه خواست تا با اتکا به ظرفیت‌های خود و همسایگان در جهت امنیت پایدار و همه‌جانبه در منطقه گام بردارند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری که طولانی‌ترین سواحل را در خلیج‌فارس دارد همچنان با قدرت تمام به حفظ منافع اقتصادی و امنیتی خود ازجمله امنیت و ایمنی کشتیرانی در این پهنه آبی ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته