دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1398 - 11:51
سخنگوی قوه قضائیه:/3

مستندات فراوانی از پرونده روح‌الله زم به دست آمده است/ برخلاف اظهار نظر رئیس جمهور، برخورد قوه قضائیه با فساد نمایشی نیست

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده روح‌الله زم گفت: مستندات فراوانی به دست آمده و براساس تحقیقات حاصله، ارتباط مستمر و وابستگی این فرد به سرویس‌های بیگانه محرز شده است.
کد خبر : 443579
Capture.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری خود درباره اعلام اموال مسئولان اظهار کرد: اعلام اسامی دستگاه‌هایی که نسبت به شفافیت تعلل دارند برعهده ما نیست اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام ویژه ای درباره ایجاد سامانه های شفافیت دارد ولی اگر در دادگاه پرونده‌ای تشکیل شود حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید برای زندانیان گفت: سیاست قوه قضائیه در ارتباط با زندان همانی است که در دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری آورده شده و ما می‌توانیم ادعا کنیم خدماتی که به زندانیان در ایران ارائه می‌شود در هیچ یک از زندان های دنیا نداریم. برخی از زندانیان از مردم کلاهبرداری می‌کردند لذا ما وظیفه داریم تا با این اقدامات برخورد کنیم و برای دفاع از حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم یک ساماندهی و مدیریتی بر ارتباطات تلفنی آنها پیش بینی شده است.
سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: این فرد بازداشت شده است و به دلیل اینکه پرونده در دست بررسی است از بیان جزئیات معذورم.


وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه رئیس جمهور بیان کرده بودند که اقدامات قوه قضاییه در برخورد با فساد نمایشی است گفت: ما اهل شعار نیستیم و برای اقداماتی که انجام می دهیم برنامه داریم و آن چیزی که بیان می شود گزارش عملکردهاست و مردم نیز از این رویه راضی هستند و ما روند اجرای عدالت را ادامه خواهیم داد و درحال حاضر جراحی صورت گرفته است و در ابتدا شاید درد هم داشته باشد اما آینده میمونی دارد و انتظار داریم تا همه به میدان بیایند.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص فروش vpn از سوی برخی دستگاه‌ها گفت: فضای مجازی کشور نیازمند مدیریت است و نباید اجازه داد تا این فضا به خانه امنی برای افراد سودجو و فرصت طلب تبدیل شود و مدیریت این فضا عزم ملی می طلبد و سال‌هاست وعده داده‌اند تا برای مدیریت فضای مجازی کشور شبکه ملی راه‌اندازی شود که بتوانیم به نحو شایسته‌ای آن را مدیریت کنیم اما این اقدام هنوز به سرانجام نرسیده است. برخی در این فضا مرتکب اعمال مجرمانه می‌شوند و با هر عمل خلاف قانون باید برخورد کرد و موضوع vpn ها نیز جز همین موارد تخلف است.
اسماعیلی درباره آخرین پرونده زم اظهار کرد: در این پرونده در گام اول تحقیقات مفصلی انجام شده است و مستندات فراوانی به دست آمده و براساس تحقیقات حاصله، ارتباط مستمر و وابستگی این فرد به سرویس‌های بیگانه محرز شده است و نحوه ارتباط مشخص شده و وجوهی که از سرویس‌های بیگانه اخذ شده، احصا شده است. مشخص شد که این فرد برای شبکه‌های دیگر حالت سرشبکه‌ای و محوریت پیدا کرده بود و اطلاعاتی درباره اینکه این شخص عامل ارتباط برخی شبکه‌ها با سرویس‌های بیگانه بوده نیز به‌دست آمده است و در گام‌های بعدی نسبت به سایر نتایج بدست آمده اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.


سخنگوی قوه قضائیه:/۱


در برخورد با فساد مصمم هستیم/ ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات بانک‌ها وصول شد


 


سخنگوی قوه قضائیه:/۲


افراد پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی قوه قضائیه تا پایان سال جذب می‌شوند


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته