دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1398 - 00:05
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با آنا:

گفتگو با کشورهای اروپایی خاطر مردم را مکدر کرده است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدار رئیس جمهور با مقامات اروپایی خاطر مردم را مکدر کرده است، گفت: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی نسبت به تعهداتشان در قبال ایران نقض عهد داشتند، این دیدارها نباید انجام می شد.
کد خبر : 443520

گروه بین الملل خبرگزاری آنا: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر چندی پیش به دلیل مشاجره با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی، مورد توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی قرار گفت. زبان صریح و بیان عاری از تعارفات معمول رجال سیاسی سبب شد که نام وی همواره در رسانه ها شنیده شود.


اعتراضات وی درباره آنچه که بر سر فرهنگ ایرانی-اسلامی آمده ما را بر آن داشت تا گفتگوی کوتاهی درباره فضای حاکم بر روابط بین الملل و وضعیتی که ایران در آن قرار دارند، انجام دهیم که در ادامه می خوانید:


آنا: به نظر شما وضعیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اوضاع کنونی چگونه است؟


پژمانفر: فکر می کنم متأسفانه آن چیزی که ما امروزه به آن نیاز داریم در 6 سال دولت حسن روحانی روی آن سرمایه گذاری نشده است. مهم ترین موضوع دیپلماسی، گسترده کردن دیپلماسی جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه است که در این موضوع بسیار ضعیف عمل کرده ایم و نتیجه آن این شده است که ما نتوانسته ایم از ظرفیت کشورهای همسایه برای حل مشکلات استفاده کنیم.


پژمان‌فر


اگر سرمایه گذاری ای که دیپلمات های ما در حوزه کشورهای اروپایی و آمریکا انجام داده اند در حوزه کشورهای متعهد، دوست و همسایه انجام می دادند، قطعا وضعیت بهتری داشتیم و انتظار می رود که هیئت دولت رویه خود را نسبت به این موضوع اصلاح کند.


آنا: تحلیل شما از سفر رئیس جمهور به نیویورک چیست؟


پژمانفر: حضور جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان ملل متحد هر سال رخ می دهد و رؤسای جمهور ایران همواره در آن شرکت کرده اند؛ از شهید رجایی و خود رهبر انقلاب گرفته تا سایر رؤسای جمهور که در این سال ها به عنوان یک تریبون جهانی از این فرصت بهره برده اند تا مواضع جمهوری اسلامی بدون هرگونه سانسوری به گوش جهانیان برسد. 


بخشی از صحبت های رئیس جمهور به مظلومیت نظام و اقداماتی که استکبار علیه ما رقم زده است، اختصاص داشت. مواضع ما در موضوع یمن و منطقه بحث های مهم دیگری بود که در این  شرایط سانسور رسانه ای باید از سوی رئیس جمهور مطرح می شد که این اتفاق افتاد. اما در حاشیه این نشست های رسمی، گفتگو با کشورهای اروپایی خاطر مردم را مکدر کرد.


با توجه به اینکه کشورهای اروپایی نسبت به تعهداتشان در قبال ایران نقض عهد داشتند و بعد از خروج آمریکا هیچ گونه اقدام عملی در راستای برجام نداشته اند، این دیدارها نباید انجام می شد. در مجموع امیدواریم که رئیس جمهور کشورمان در قبال نوع منشی که اروپایی ها و آمریکایی ها دارند مواضع قاطع اتخاذ کند.


آنا: پوشش، بازتاب و تحلیل هایی که شبکه برون مرزی پرس تی وی از مواضع جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل دارد، چه تأثیری در نگرش جهانیان نسبت به کشور ما دارد؟


پژمانفر: پرس تی وی یکی از شبکه های رسمی جمهوری اسلامی است و دیدگاه های نظام را مطرح می کند و با وجود امکانات محدود و مشکلاتی که من در بازدید حدود یک سال گذشته خود از آنجا شاهد بودم؛ توانسته اند با یک حرکت جهادی این شرایط را برای ارائه فضای مناسب در راستای خدمات رسانی مهیا کنند.


پژمانفر


پرس تی وی نقش بسیار تأثیرگذاری در کاهش ایران هراسی و اسلام هراسی از سوی شبکه های معاند داشته و سعی کرده است از موضع تهاجمی  وارد شود. سطح نقش آفرینی این شبکه بسیار بالا است و برای قرار گرفتن در میدان رقابت با شبکه هایی که مافیای بین المللی یعنی آمریکا و اروپا شکل داده اند، به یک تلاش وافر و سرمایه گذاری ویژه نیاز است که پرس تی وی برای رسیدن به این نقطه راه چندانی ندارد. زیر ساخت های لازم برای رشد و توسعه این شبکه تأثیرگذار باید فراهم شود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته