دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1398 - 15:10
با حضور علی‌اکبر صالحی؛

عملیات گازدهی سانتریفیوژهای پیشرفته نسل جدید IR۶ در نطنز آغاز شد

عملیات گازدهی ماشین‌های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدید IR۶ با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد.
کد خبر : 443436

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی امروز در مراسم راه‌اندازی و رونمایی زنجیره ۳۰تایی ماشین‌های IR۶ در سایت هسته‌ای نطنز گفت: تقارن امروز و این افتتاحیه با ۱۳ آبان را به فال نیک می‌گیریم این نشان می‌دهد خون شهدای ما پایمال نشده و جوانان  غیور و شجاع سازمان انرژی اتمی که مجاهدان راه علم هستند در فرایند پر چالشی که با دنیای غرب و استکبار داریم راه شهدای هسته‌ای را ادامه دادند و هیچ‌گاه این حرکت را با کندی و یا ایستایی روبه‌رو نکردند.


وی با اشاره به راه اندازی زنجیره 30تایی ماشین‌های IR۶، افزود: اینجا مجموعه‌ای با عنوان S8 است که سانتریفیوژهایی که مورد آزمایش قرار می‌گیرند اول آزمایش‌های گوناگون در اینجا روی آنها صورت می‌گیرد و تثبیت‌های مکانیکی روی آن انجام می‌شود و بعد آن را در گود که جای اصلی سانتریفیوژهاست می برند.


رئیس سازمان انرژی هسته‌ای بیان کرد: اینجا محل تحقیق و توسعه است تعداد سانتریفیوژهایی که عزیزان ما در فاصله دو ماه در این جا نصب کردند قریب به ۱۵ سانتریفیوژ نسل جدید است که دستاورد بسیار عظیمی است.


وی گفت: ملت ایران به این ترتیب متوجه می‌شوند عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی همواره فعال بودند هیچ‌گاه فعالیت‌هایشان با کندی روبه‌رو نبوده و متوقف نشده است؛ اگر چنین بود ما نمی‌توانستیم در عرض دو ماه بیش از دو هزار و ۶۶۰ سو به ظرفیت سویی که الان داریم را اضافه کنیم.


صالحی خاطرنشان کرد: اکنون مقدار سو ما به هشت هزار و 660 سو رسیده است و تولید اورانیوم که قبل از گام سوم، حدود ۴۵۰ گرم در روز بود، الان به بیش ازپنج هزار گرم در روز رسیده است، یعنی 10 برابر شده است.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته