دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور :

فصل کار در سازمان جنگل و مراتع کشور آغاز شده است

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فصل کار در جنگل و مراتع آغاز شده است و با قوت هرچه بیشتر طرح‌های در دست اجرا را ادامه می دهیم.
کد خبر : 443366
181A0006.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد در جلسه سرپرست جدید سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: شهبازی با سازمان جنگل‌ها بیگانه نیست و از بدنه سازمان است زیرا او تاکنون در این سازمان عهده دار مسئولیت معاونت برنامه ریزی و معاونت آبخیزداری بوده است.


 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، داشتن تقوا را لازمه اساسی مدیریت خواند و افزود: اگر انسان تقوا داشته باشد خداوند به او قوه تشخیص حق و باطل می‌دهد و او می‌تواند درست را از نادرست تشخیص دهد.


طباطبایی نژاد در ادامه، حفظ وضع موجود، اتمام کارهای نیمه تمام، ابتکار و نوآوری و رفاه حال کارمندان را از ویژگی‌های یک مدیر با تقوا و وظیفه شناس برشمرد.


کار در منابع طبیعی با قوت بیشتری ادامه می‌یابد


در این جلسه خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وزیر جهاد کشاورزی تشکر کرد و افزود: دوست نداشتم در این شرایط خاص در سازمان جنگل‌ها مسئولیت بالاتری بپذیرم.


 وی از خلیل آقایی رییس سابق سازمان به عنوان فردی دلسوز برای منابع طبیعی کشور نام برد و افزود: آقایی در پیگیری و نظارت بر انجام کارها بسیار جدی بود.


شهبازی مدیران و کارکنان سازمان جنگل‌ها را غمخوار منابع طبیعی دانست و گفت: فصل کار در جنگل و مراتع آغاز شده است و با قوت هرچه بیشتر طرح‌های در دست اجرا را ادامه می‌دهیم.


سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری به دلیل کارکردهای مثبت از اولویت‌های کشور است و امسال با دستور مقام معظم رهبری ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور اختصاص یافته است.


تلاش برای حل مشکلات نیروهای حفاظتی


این سرپرست جدید که امروز یکشنبه دوازدهم آبان ماه حکم انتصاب خود را از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دریافت کرده است در ادامه به عدم دریافت حقوق 2200 نفر از نیروهای حفاظتی در چند ماه اخیر اشاره کرد و از معاونین حفاظت و برنامه ریزی، یگان حفاظت و دفتر برنامه و بودجه خواست نشست برگزار کرده تا با ارائه راهکار مشکل آنان حل شود.


شهبازی جنگل‌های هیرکانی و زاگرسی را دو سرمایه ارزشمند و اصلی کشور برشمرد و افزود: مهندس آقایی اوقات و جلسات زیادی را برای پایداری این جنگل‌ها صرف کرده و تمام هم و غم او نجات این جنگل‌ها از تنش و آسیب بوده، از این رو ما با توان هر چه بیشتر این راه را ادامه می‌دهیم.


وی پدیده گردوغبار و بیابان زایی را بسیار مهم دانست و افزود: مقام معظم رهبری اعتبار ویژه‌ای برای این پدیده اختصاص داده‌اند و ما در مسیر مقابله با پدیده بیابان زایی و ریزگرد کوتاهی نخواهیم کرد.


سال گذشته 25 هزار هکتار جنگل کاری در کشور انجام شده است


معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در جلسه معارفه خسرو شهبازی گفت: در یکی، دوسال اخیر شاهد تحرک خوبی در بخش جنگل‌های هیرکانی و زاگرس بوده‌ایم و سال گذشته در قالب صندوق توسعه ملی ۲۵ هزار هکتار جنگل کاری در کشور انجام شده است.


عباسعلی نوبخت اظهار داشت: استمرار پروژه‌های منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با مشارکت جوامع محلی منجر به پایداری سرزمین خواهد شد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته