دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1398 - 12:52
قدیری‌ابیانه:

بدهی دولت فدرال آمریکا معادل 460 سال درآمد نفتی ایران است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: «بدهی دولت فدرال آمریکا بالغ‌بر 23 تریلیون دلار بوده که معادل 460 سال درآمد نفتی ایران می‌شود.»
کد خبر : 443365
photo5909200415008862936.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گرگان، محمدحسن قدیری‌ابیانه صبح امروز در همایش بزرگداشت ایام‌الله 13 آبان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: «آیا آمریکا رو به افول بوده یا فقط یک شعار است؟ بهترین سند برای این موضوع مراجعه به سایتی است که بدهی لحظه‌ای آمریکا و اقتصاد کلی آنها را نشان می‌دهد. در این سایت بخشی وجود دارد با عنوان بدهی دولت فدرال آمریکا که بالغ‌بر 23 تریلیون دلار بوده که معادل 460 سال درآمد نفتی ایران با میانگین سالانه 50 میلیارد دلار می‌شود و این بدهی غیر از بدهی شرکت‌ها و مردم است.»


وی افزود: «بدهی کل آمریکا شامل دولت، شرکت‌ها و مردم بیش از ۷۴ تریلیون دلار معادل ۱۴۸۰ سال درآمد نفتی ایران بوده که سرانه هر آمریکایی 224 هزار و 528 دلار در بخش بدهی است که سرانه هر خانوار ۴ نفره ۸۷۵ هزار و هشت دلار می‌شود و از طرفی پس‌انداز هر خانوار آمریکایی 15 هزار و  ۳۱۶ دلار است. ۱۷۰ یا ۱۸۰ میلیون تومان پس‌انداز و ۲.۵ میلیارد تومان بدهی هر خانواده است. بدهی خارجی آمریکا ۷ تریلیون دلار بوده که می‌شود ۱۴۰ سال درآمد نفت ایران که فقط بیش از هزار میلیارد دلار آن به چین بدهکارند.»
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: «دانشجویان آمریکا هزار و  ۶۲۰ میلیارد دلار بدهی دارند که معادل ۳۲ سال درآمد نفتی ایران است. به ازای هر دانشجوی آمریکایی 37 هزار و  ۳۴۷ دلار که تقریباً معادل ۴۵۰ میلیون تومان بدهکار بوده و سالانه یک تریلیون دلار به بدهی آمریکا افزوده می‌شود که کسری بودجه دارند و  باید علاوه بر این بدهی‌های پنهان آمریکا را هم اضافه کرد. بدهی آمریکا آشکار است. همه دلارهای مردم دنیا جزء بدهی‌ها دولت آمریکاست که وضع وخیم آنها را نشان می‌دهد.»


قدیری‌ابیانه عنوان کرد: «در آمریکا بیش از ۴۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند که پول دو وعده غذا را ندارند و نیم میلیون کارتن‌خواب وجود دارد. آمریکایی‌ها به اندازه ۱۶۰ سال درآمد نفتی ایران در منطقه ما خرج کردند؛ اما به‌جایی نرسید. اقتصاد آمریکا بزرگ بوده؛ اما بدهی آمریکا در مقایسه با اقتصاد آن خیلی بیشتر است.»
وی مطرح کرد: «پایگاه نشنال اینترست گزارشی ارائه داده که بحران بدهی آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید این کشور اعلام کرده و بحران و تهدید را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند و از آمریکایی‌ها خواسته برای مواجه با این تهدید آماده باشند. نشریه معتبر سیاست خارجی آمریکا تیتری زده که آمریکا را عقابی معرفی کرده که کرک و پرش در حال ریزش بوده و کارشناسان و متخصصان اعلام کردند که اقتصاد آمریکا مرده است.»
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان کرد: «رسانه کنگره مقاله نوشته دوران افول قدرت نرم آمریکا فرا رسیده و آمریکا آن اعتبار را دیگر از دست داده است. 
رسانه در حال افشای دولت و دولت در حال افشای رسانه‌هاست. از زمان دولت ترامپ خودشان دارند در مقابل یکدیگر موضع‌گیری کرده و دست خود را برای همدیگر رو می‌کنند.


قدیری‌ابیانه اضافه کرد: «از زمان ترامپ شکاف عمیقی بین خود آمریکایی‌ها و آمریکایی‌ها با سایر دولت‌ها ایجاد شده شبکه سی.ان بی سی.اعلام کرده گروهی از کشورهای قدرتمند از دلار آمریکا دور شده‌ و استفاده از آن را کنار می‌گذارند و انگیزه‌ای برای غیردلاری شدن معاملات دارند. زمانی دلار آمریکا تنها واحد معاملات بود؛ اما از زمانی که کشورهای اروپایی در معاملات به سمت یورو حرکت کردند ضربه بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد شد.»
کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: «مجله تایم در صفحه اول خود مطلبی از طرف خانومی اعلام کرده که بنده معلم هستم با مدرک فوق‌لیسانس با ۱۶ سال سابقه و دو شغل دیگر دارم؛ اما علاوه بر آن خون خود را می‌فروشم تا بتوانم قبوض خود را پرداخت کنم، این مطلب نشان دهنده اوضاع  وخیم آمریکاست که سالانه چند میلیون نفر در حال سقوط به طبقه فقرند و دیگران  نیز این نگرانی را دارند که با این وضعیت مواجه شوند.»


سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک عنوان کرد: «زمانی ۴۰ درصد اقتصاد جهانی در اختیار آمریکا بود؛ اما اکنون فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد اقتصاد جهانی در اختیار آمریکاست. این یعنی افول زیاد آمریکا و اگر دلار از تجارت بین‌المللی خارج شود از اینکه چند بمب اتم به آمریکا بخورد، خسارت آن بیشتر است.»


قدیری‌ابیانه تصریح کرد:‌ «همانطور که کسی فکر نمی‌کرد اتحادیه جماهیر شوروی سقوط کند با وضعیت کنونی باید شاهد سقوط اقتصاد و دولت آمریکا باشیم. جهان در حال خارج شدن از حالت تک‌قطبی و در حال چندقطبی شدن است.»


وی با بیان اینکه محور قطب جهان اسلام ایران است، بیان کرد: «از اوباما سؤال کردند اگر ایران شرور است خب چرا به ایران حمله نمی‌کنید؟ گفت اگر به ایران حمله کنیم، حزب‌الله اسرائیل را ویران می‌کند. ما کشوری هستیم که نمی‌خواهیم جنگ شود.»


حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز گفت: «نکته حائز اهمیت این است که بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روزبه‌روز بر شوکت نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز بر افول آمریکا افزوده شده و امیدواریم تا سال آینده شاهد فروپاشی دولت آمریکا باشیم.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: بدهی خارجی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته