دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 21:14
عبدالمهدی:

بازگشت زندگی به شرایط عادی ضروری است

نخست‌وزیر عراق گفت: بازگشت زندگی به شرایط عادی ضروری است. زمان آن فرا رسیده است که همه بازارها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز شود.
کد خبر : 443317
1552417065_33.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای آنا از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: تظاهرات در کشور بسیاری از اهدافش را محقق کرده است و روسای سه‌گانه را به بازنگری در مواضعشان سوق داده است.


عادل عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهم‌ترین اقدام در برهه کنونی تمایز قائل شدن میان خرابکاران و مردم معترض در جریان این تظاهرات مسالمت‌آمیز است.
وی افزود: به دلیل ناآرامی‌ها نمایشگاه بین‌المللی بغداد را به تأخیر انداختیم و در اتمام بودجه 2020 برای تقدیم به مجلس عراق تأخیر به وجود آمد.


نخست‌وزیر عراق با درخواست از مردم برای پایان دادن به تظاهرات خیابانی، تصریح کرد: باید همه چیز فوری به حالت عادی برگردد، زیرا برخی کشورها و همین‌طور صاحبان پروژه‌های توسعه داخلی و خارجی از این ناآرامی‌ها نگران هستند و این وضعیت را نگران‌کننده می‌بینند.


عبدالمهدی تهدید منافع نفتی، قطع کردن راه‌ها و بندرگاه‌ها را باعث بروز خسارت بزرگی برای دولت عنوان کرد که به نرسیدن برخی محصولات به عراق منجر می‌شود و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.


نخست‌وزیر عراق گفت: ساعت‌های منع رفت‌وآمد را کاهش دادیم به این دلیل که زندگی و رفت‌وآمد در شهر به حالت طبیعی خود برگردد.


این تظاهرات به بسیاری از اهداف خود دست یافته و رؤسای سه‌گانه را به بررسی و تجدیدنظر در مواضع خود وادار کرده است.



عبدالمهدی گفت: این تظاهرات پشتیبانی مردمی، مدنی و اتحادیه‌ای فراوانی را کسب کرد و ساختار سیاسی عراق را از خواب غفلت بیدار کرد. در این راستا یک کمیته حقیقت‌یاب به ریاست وزیر بهداشت و عضویت نهادهای دولتی و غیردولتی مأمور تحقیق در رابطه با انواع تجهیزات به کار رفته از سوی نیروهای امنیتی هنگام دفاع از مواضع خود به ویژه کپسول‌های گاز اشک‌آور شده‌اند.


نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: دستور استفاده نکردن از گلوله جنگی و سلاح‌های کشنده همچنان پابرجاست و نیروهای امنیتی نیز هیچ‌گونه اقدام تهاجمی انجام نمی‌دهند بلکه در برابر حملات افراد قانون‌شکن در موضع دفاع هستند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته