دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 15:01
ابوترابی در گفتگو با آنا:

ثبت اموال نمایندگان مجلس در سامانه قوه قضائیه به فردا موکول شد

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی در مجلس سبب شد قوه قضائیه نتواند سامانه ثبت اموال مسئولان را راه‌اندازی کند، لذا این کار فردا امکان‌پذیر است.
کد خبر : 443251

ابوالفضل  ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان اظهار کرد: این سامانه قرار بود امروز صبح در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شود، اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این مهم صورت نگرفت.


وی افزود: قوه قضائیه سامانه را به مجلس آورد اما هنوز این سامانه نصب و راه‌اندازی نشده است.


عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر می‌رسد موانع تا عصر امروز رفع شود و نمایندگان بتوانند از فردا در سامانه ثبت نام کنند.


به گزارش آنا، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از این درباره قانون ثبت اموال مقام‌ها و کارگزاران نظام به آنا گفته بود: ثبت اموال مسئولان و مقام‌های نظام یکی از اصول قانون اساسی است که در اردیبهشت سال ۹۱ با مصوبه مجلس توسعه پیدا کرد.


وی با بیان اینکه مصوبه جدید به شوراهای شهر، شهرداران، نمایندگان مجلس، استانداران و ... تعمیم داده شد، تصریح کرد: این مصوبه مجلس هشتم به مجمع تشخیص مصلحت رفت و سه سال در مجمع ماند و تصویب نشد.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در یکی از بندهای قانون گفته اموال محرمانه است و فقط رئیس قوه قضائیه می‌تواند از آن خبر داشته باشد و تصریح می‌کند که فهرست اموال به رئیس قوه قضائیه تحویل داده می‌شود.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این سامانه فرمی در اختیار مقام مسئول قرار می‌گیرد که یک سری اطلاعات را از فرد مطالبه می‌کند که شامل اموال منقول، نامنقول، دیون، طلب‌ها، حقوق و درآمد مستمر و ... است که این اطلاعات زمانی که در سامانه وارد می‌شود در یک سروری قرار می‌گیرد که رمز آن فقط در اختیار رئیس قوه قضائیه است.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون ۲۵۰ هزار نفر از مسئولان شامل اعلام اموال خود می‌شوند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته